COMPÀS__

Número 398 - 6 de juliol de 2020

Consulta el nostre històric Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559 Núm. 558

RECURSOS

COVID-19: Estat de la recerca - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Durant l’actual crisi internacional que vivim amb la pandèmia del Covid-19 us donem accés a un complet butlletí amb un recull d’informacions i recursos que us aporta una completa i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

Estudi d'inversió en el sector de les ciències de la vida i la salut a Catalunya 2020 - Biocat. BioRegió de Catalunya / CataloniaBio & HealthTech / EY

L'Estudi d’inversió en el sector de les ciències de la vida i la salut a Catalunya 2020 proporciona una anàlisi exhaustiva de les principals tendències en finançament i col·laboracions entre els diferents agents del sector al llarg del 2019. Amb aquesta quarta edició, el document facilita una comparativa del creixement de la inversió a la BioRegió i pretén ser una eina que ajudi en la presa de decisions estratègiques per assolir els nous reptes del sector. Ha estat elaborat per CataloniaBio & HealthTech i Biocat, amb la col·laboració d’EY.

Informe Mujeres Investigadoras 2020 - Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

En este Informe Mujeres Investigadoras 2020 se hace un seguimiento de la situación de las mujeres científicas en el CSIC de acuerdo con las recomendaciones de la Comisión Europea. Los datos que en este informe se presentan corresponden al personal científico de la Institución a 31 de diciembre de 2019.

Pla DonaTIC - Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública

El Pla DonaTIC consta d’un conjunt d’activitats que tenen com a objectiu l’impuls i reconeixement del paper de la dona en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació.

Funding women entrepreneurs: How to empower growth - European Investment Bank (EIB)

Financial and policy measures are needed to improve access-to-finance conditions for women-led companies. EIB’s InnovFin Advisory assesses the access-to-risk-capital conditions for women-driven companies in Europe in comparison to mainly the US. While women-led companies still account for a small portion of deal flow and overall volume invested, the rate of growth has increased. Nevertheless, structural inequalities and persistent biases hinder the transition to a better functioning funding environment. The study puts forth a number of innovation finance and policy related recommendations. Restarting the EU economy after the coronavirus pandemic provides a unique opportunity to include the gender dimension.

Tech Cities of the Future 2020-2021 - fDi Intelligence

The Tech Cities of the Future ranking is focused on finding those European cities with the most promising prospects for start-ups, tech and innovation investment.

U-Ranking 2020 - Indicadores sintéticos de las universidades españolas - Fundación BBVA / Instituto Valenciano de Investigaciones Económicas (IVIE)

El ranking universitario que desarrolla conjuntamente la Fundación BBVA y el Ivie analiza los resultados docentes, en investigación y en innovación y desarrollo tecnológico de 70 universidades españolas, 48 públicas y 22 privadas.

Boletín Mensual FECYT - Junio 2020 - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

El Govern destina 4 M€ en la recerca contra la COVID-19 (Infografia) - Generalitat de Catalunya

L'objectiu és donar una resposta urgent a les necessitats del sistema de salut de Catalunya i a la pandèmia.

La OEPM en cifras 2019 - Oficina Española de Patentes y Marcas (OEPM)

Presenta los datos estadísticos de 2019 correspondientes a las distintas modalidades de Propiedad Industrial: Patentes, Modelos de Utilidad, Marcas, Nombres Comerciales y Diseños Industriales. Las tablas y gráficos permiten una comparación de la evolución de las distintas modalidades respecto a años anteriores. Además de datos de origen nacional, incluye datos sobre solicitudes internacionales de origen español mediante el sistema PCT, el sistema de Madrid (marca internacional) y el sistema de la Haya (diseño internacional), así como de solicitudes regionales de origen español, Patente Europea, Marca de la Unión Europea y Diseño Comunitario.

Cifras OEPM 2019 de un vistazo (Infografía)

Academic Ranking of World Universities (ARWU) - Global Ranking of Academic Subjects 2020 - ShanghaiRanking Consultancy

This release contains rankings of universities in 54 subjects across Natural Sciences, Engineering, Life Sciences, Medical Sciences, and Social Sciences. In total, more than 4000 universities were ranked.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

XIX Premi a la Innovació Tecnològica Agroalimentària 2020

Convocant: Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació