COMPÀS__

Número 450 - 4 de octubre de 2021

Consulta el nostre històric Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559 Núm. 558

RECURSOS

COVID-19: Estat de la recerca - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Durant l’actual crisi internacional que vivim amb la pandèmia del Covid-19 us donem accés a un complet butlletí amb un recull d’informacions i recursos que us aporta una completa i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Informe d’anàlisi de les empreses disruptives catalanes de l’entorn internacional - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

L’informe Anàlisi de les empreses disruptives catalanes posa en valor i descriu amb detall qui són els Catalonia Exponential Leaders, les empreses catalanes més disruptives del moment.

DISRUPTIVE - Plataforma Tecnológica Española de Tecnologías Disruptivas - Asociación de Parques Científicos y Tecnológicos de España (APTE)

Plataforma tecnológica promovida por APTE y que se enfoca en el estudio, divulgación y promoción de la aplicación de las tecnologías digitales disruptivas entre las empresas y entidades españolas.

Transició energètica i indústria - Papers de l'Observatori de la Indústria. Núm. 16 - Departament d'Empresa i Treball

L’objectiu d’aquest estudi és donar resposta a les demandes plantejades pel Pacte Nacional per a la Indústria, les quals es fonamenten en defnir les implicacions que pugui tenir la transició energètica (TE) a la indústria catalana.

Novetats documentals de Recerca i Universitats - Setembre 2021 - Departament de Recerca i Universitats

Aquest butlletí s'edita des del mes d'octubre de 2013. Conté llibres, documents i informes dels àmbits de la gestió i de les polítiques d'universitats i recerca, tant en format paper com electrònic.

European citizens’ knowledge and attitudes towards science and technology (Special Eurobarometer 516) - European Commission

This survey shows that 9 in 10 EU citizens (86%) think that the overall influence of science and technology is positive. They expect a range of technologies: notably, solar energy (92%), vaccines and combatting infectious diseases (86%) and artificial intelligence (61%) to have a positive effect in the future. Results reveal a high level of interest in science and technology (82%) and a desire amongst citizens to learn more about it in places like town halls, museums and libraries (54%). Respondents most often mention health and medical care and the fight against climate change when asked in which areas research and innovation can make a difference.

Infographic

Factsheet - Spain

Informe CYD 2020 - La contribución de las universidades españolas al desarrollo - Fundación CYD

El Informe CYD analiza la contribución de la universidad al desarrollo económico y social de España e identifica aspectos en los que se manifiesta una colaboración entre la institución académica y el sector empresarial a fin de mejorar el entorno productivo.

Resultados del proyecto Infraestructuras y Estándares para la Ciencia en Abierto (INEOS) y manual de buenas prácticas para la gestión de repositorios institucionales, sistemas de gestión curricular y revistas científicas - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

FECYT presenta en este informe los resultados del proyecto de Infraestructuras y Estándares para la Ciencia en Abierta (INEOS) en el que se incluye además el manual de buenas prácticas para la gestión de repositorios institucionales, sistemas de gestión curricular y revistas científicas. Las entidades participantes en esta iniciativa han sido el Consejo Superior de Investigaciones científicas (CSIC), el Instituto de Salud Carlos III (ISCIII) y el Instituto Nacional de Investigación y Tecnología Agraria y Alimentaria (INIA).

Gender Equality in Science: Inclusion and Participation of Women in Global Science Organizations - GenderInSITE

This study reports on the results of surveys conducted amongst academies that are members of the Inter Academy Partnership (IAP) and the International Science Council (ISC), as well as amongst international disciplinary unions and associations that are members of the ISC, to ascertain the inclusion and participation of women scientists.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Ajuts per al foment de la cultura científica a Catalunya

Convocant: Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)