COMPÀS__

Número 460 - 20 de desembre de 2021

Consulta el nostre històric Núm. 558 Núm. 557 Núm. 556 Núm. 555

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Portal de la Central de Resultats dels Centres i Instituts de Recerca en Salut - Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS)

El Portal de la Central de Resultats dels Centres i Instituts de Recerca en Salut s'ha creat per informar els ciutadans i els decisors sobre l'ús responsable dels recursos que s'inverteixen en el sistema de R+D en salut català. El Portal permet al públic obtenir informació de dades des del 2013 i navegar a través de gràfics interactius.

L'economia circular a Catalunya - Píndola sectorial (Desembre 2021) - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

A Catalunya ja hi ha 626 empreses que ofereixen solucions en economia circular, un àmbit que creix en importància a mesura que augmenta la consciència mediambiental. Totes elles generen un facturació de més d’11.000 M€ i donen feina a 32.800 persones.

Clústers Urbans a Barcelona - Barcelona Activa

Estudi sobre els clústers a la ciutat i l’àrea metropolitana de Barcelona amb l’objectiu de reforçar l’activitat empresarial i les sinèrgies entre els agents dels diferents ecosistemes. L’informe assenyala els ecosistemes d’innovació com a instruments clau per al futur, amb l’aparició de nous clústers com BizTech, Deep Tech, Industry, Food, BioHealth, Habitat, Mobilitat, Learning, Leisure, àrees recollides en l’estratègia Barcelona Green Deal per desenvolupar l’economia i la transformació de la ciutat.

An introduction to global university rankings - Clarivate Analytics

Globalization of science is becoming increasingly prominent, and the number of nodes and ties in the network has substantially increased over time. The traditional science powerhouses have occupied central positions in the network, while the new emergent scientific countries are rising, both driving the evolution of world order. In this report, we discuss the rise in significance of global university rankings, the history of these rankings, and provide some context to better understand some of the major ranking systems.

Ecosistema del sector NewSpace a Catalunya - Radiografia i variables socioeconòmiques - Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori

El New Space és un sector emergent, amb una productivitat mitjana per treballador molt elevada, que es caracteritza per una ocupació intensiva en coneixement i un gran esforç en R+D+I. Té un impacte tecnològic transformador en molts altres sectors com les telecomunicacions, l’audiovisual, l’agricultura, les ciutats intel·ligents i la seguretat.

Indicadors dona i ciència (Setembre 2021) - Departament de Recerca i Universitats

Recull d'indicadors sobre dona i ciència elaborat pel Departament de Recerca i Universitats.

Libro blanco de las Unidades de Cultura Científica y de la Innovación (UCC+I) - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

En este documento se incluyen los requisitos mínimos que debe cumplir cualquier estructura/servicio de comunicación, difusión y divulgación de la ciencia, la tecnología y la innovación para poder registrarse como UCC+I y formar parte de la Red UCC+I. La Red de UCC+I nació en 2007 en el marco del Año de la Ciencia, que promovió la creación y el fortalecimiento de unidades en universidades y centros de investigación. Actualmente ya son 114 unidades las que forman parte de esta Red.

2021 EU Industrial R&D Investment Scoreboard - Joint Research Centre (JRC). European Commission

The main objective of the EU Industrial R&D Investment Scoreboard is to benchmark the performance of EU innovation-driven industries against major global counterparts and to provide an R&D investment database that companies, investors and policymakers can use to compare individual company performances against the best global competitors in their sectors. The 2021 edition of the Scoreboard analyses the 2500 companies that invested the largest sums in R&D worldwide in 2020.

Executive website Summary
Interactive website

2021 RUR World University Rankings - RUR Rankings Agency

RUR World University Rankings evaluate performance of 867 world’s leading higher education institutions by 20 indicators grouped into 4 key areas of university activity: Teaching, Research, International Diversity, Financial Sustainability.

The Representation of Female Leaders and Women Working in the European Tech Startup Ecosystem (Infographic) - Startup Genome

Startup Genome and We Rise have partnered to study female leaders and women working in the European technology startup ecosystem, analyze the women in technology landscape in Europe and rank the 25 top European ecosystems for female leaders.

CONVOCATÒRIES

Espanya

Convocatoria CaixaResearch Validate 2022

Convocant: Caixa Capital Risc / Fundació ”la Caixa”