COMPÀS__

Número 478 - 9 de maig de 2022

Consulta el nostre històric Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559 Núm. 558

RECURSOS

Compàs Funds - Oportunitats en ciència i tecnologia - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Compàs Funds ofereix informació sobre les principals oportunitats d'impuls i finançament per a la recerca, la transferència de coneixement i l'emprenedoria científica i tecnològica, tant per a investigadors com per a joves empresaris. Mitjançant un senzill cercador es pot accedir a aquelles convocatòries que més s'ajustin als criteris de cada usuari.

Valorisation policies: Making research results work for society - European Commission

One of the objectives of the Intellectual Property Action Plan published in 2020 is to help innovators and researchers to make the most of their results and inventions thereby generating societal impact. Research and innovation is a driving force that will also support the ongoing green and digital transitions. Improving easier access to and sharing of intellectual assets, as envisaged in the IP Action Plan, is key to increase the valorisation of research results and the market uptake of innovative solutions.

Leading the way in European supercomputing: A projects info pack by CORDIS - European Commission

High Perfomance Computing (HPC) services offered by supercomputers are critical for discovering new drugs, speeding up the diagnosis and treatment of diseases, anticipating severe weather conditions, increasing cybersecurity and developing more sustainable products. The European High Performance Computing Joint Undertaking (EuroHPC JU) is a joint initiative created in 2018. It pools together the resources of the European Union, 31 European countries and three private partners with the ambition of making Europe a world leader in supercomputing. In this specially commissioned Projects Info Pack, you’ll discover nine selected EuroHPC JU projects that are promoting green computing and contributing to the technological and digital autonomy and leadership of Europe.

Deep tech innovation in smart connected technologies: A comparative analysis of SMEs in Europe and the United States - European Patent Office (EPO) / European Investment Bank (EIB)

This study aims to guide policymakers, industry and the broader public by providing a comprehensive inventory and analysis of small and medium-sized enterprises (SMEs) in Europe and the US that have been developing and patenting 4IR technology over the past decade.
Key findings

ERC Advanced Grant 2021 Outcome: Indicative statistics - European Research Council (ERC)

ERC Advanced Grants support excellent researchers at the career stage at which they are already established research leaders with a recognised track-record of research achievements. Candidates have to demonstrate the ground-breaking nature, ambition and feasibility of their scientific proposal. The projects must be hosted at institutions in the EU or associated countries.

Indicadores de actividad en Cultura Científica en España 2019 - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

En este informe se recogen los indicadores más relevantes para el año 2019 de recursos y actividades en cultura científica de universidades, organismos públicos de investigación y museos de ciencia, recopilados en el marco del protocolo de recogida de datos puesto en marcha por FECYT para analizar la evolución de dichos indicadores.

Indicadores de actividad en cultura científica en España 2015-2019 - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

En este informe se recogen los indicadores más relevantes para el quinquenio 2015 -2019 de recursos y actividades en cultura científica de universidades, organismos públicos de investigación y museos de ciencia, recopilados en el marco del protocolo de recogida de datos puesto en marcha por FECYT para analizar la evolución de dichos indicadores.

El intraemprendimiento como motor de la innovación en entornos sanitarios - Hospital del Mar / Novartis / SDLI

En los últimos años, el sistema sanitario ha invertido mucho en proyectos de investigación que han permitido transferir conocimiento, especialmente a través de los centros de investigación. Ahora, cada vez más, los centros asistenciales están impulsando la innovación aplicada, creando e implementando soluciones que aporten nuevo valor a los pacientes y sus familias. Dentro de las iniciativas más utilizadas en innovación, una de las más relevantes es el intraemprendimiento.

Estadística sobre innovació a les empreses. 2020 - Idescat

L'Estadística sobre innovació a les empreses proporciona informació sobre el procés d'innovació a les empreses, tant tecnològica com no tecnològica, a partir d'indicadors que permeten conèixer aquest procés (impacte econòmic, tipus d'activitats innovadores, costos, etc.).

Recerca i innovació a Espanya i Portugal - Observatori Social de ”la Caixa”

La recerca i la innovació a Espanya i Portugal s’han desenvolupat seguint camins paral·lels, encara que amb característiques que els diferencien. Aquest Dossier presenta una anàlisi dels sistemes d’R+D de tots dos països, en el context europeu i remarcant algunes de les moltes variables que els conformen.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

GINJOL Patents Fund - 10th Edition 2022

Convocant: Institució CERCA