COMPÀS__

Número 430 - 12 de abril de 2021

Consulta nuestro histórico Nº 558 Nº 557 Nº 556 Nº 555

RECURSOS

COVID-19: Estat de la recerca - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Durant l’actual crisi internacional que vivim amb la pandèmia del Covid-19 us donem accés a un complet butlletí amb un recull d’informacions i recursos que us aporta una completa i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Capacitats i tecnologies vinculades a la indústria 4.0 a Catalunya - Píndola tecnològica (Abril 2021) - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

El concepte d'Indústria 4.0 representa un canvi de paradigma en la manera en què es conceben, dissenyen i produeixen les coses. És l’espai on conflueixen tendències tecnològiques com la digitalització, els robots autònoms, la computació en el núvol o la intel·ligència artificial. A Catalunya, la indústria 4.0 s’ha anat fent un lloc en el seu teixit empresarial fins al punt que ja s’han identificat 1.111 empreses que hi treballen, el triple que al 2017. La facturació agregada és de 5.564 milions d’euros i genera més de 26.000 llocs de treball.
Infografia

Webinario nacional de presentación de la Convocatoria ERANET Cofund CHANSE - Transformaciones: Dinámicas sociales y culturales en la era digital (Online, 26/03/2021) - Presentaciones - EsHorizonte2020

Documentación resultante del webinario nacional sobre la convocatoria conjunta internacional de la ERANET Cofund CHANSE, para proyectos del área de ciencias sociales y humanidades.

CORDIS results pack on soil health - A thematic collection of innovative EU-funded research results (April 2021) - European Commission

Soil is the foundation of our lives. Soil services are essential for the provision of food through agriculture, energy and raw materials, carbon sequestration, water purification, nutrient regulation, biodiversity preservation and pest control, to name but a few. This CORDIS Results Pack highlights projects working in the field of soil research that have recently finished or will soon end and also introduces two newer projects that promise to make valued contributions over the coming years.

Life and biological sciences and technologies as engines for bio-based innovation: Studies on support to research and innovation policy in the area of bio-based products and services - European Commission

Life and biological sciences and technologies are enablers for bio-based innovations that bear the potential to use natural resources sustainably, by reducing dependence on fossil fuels, by protecting the environment and climate, ensuring food security, and maintaining international competitiveness. This study presents the 50 most significant bio-based innovations for the next 5-20 years.

EUA Annual Report 2020 - European University Association (EUA)

Against the backdrop of the Covid-19 crisis, the final negotiations for the long-term EU budget, and a new momentum for higher education and research in Europe, this Annual Report outlines EUA’s concrete efforts in 2020.

MSCA-Cofund Programme. Opening up new horizons for researchers. Ongoing cofund programmes in spain. March 2021-onwards - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

Esta publicación recoge información de los cinco programas vigentes en España que van a lanzar convocatorias de contratación de investigadores en 2021. Los programas Marie Skłodowska Curie Actions-COFUND (MSCA-COFUND) de la Comisión Europea ofrecen financiación adicional para programas de investigación con una dimensión internacional e intersectorial a la formación y a la carrera investigadora. Actualmente, hay 40 programas MSCA-COFUND en activo con un total de 1.264 investigadores.

Datos y cifras del Sistema Universitario Español - Publicación 2020-2021 - Ministerio de Universidades

El informe Datos y Cifras del Sistema Universitario Español es una publicación de síntesis que presenta los datos más relevantes del ámbito universitario en España, centrándose en su estructura (organizativa y económica), el acceso, sus estudiantes y el personal. Incluye información referente al Personal Docente Investigador (PDI) y Personal Investigador (PI).

Scimago Institutions Rankings 2021 - Scimago Lab

The SCImago Institutions Rankings (SIR) is a classification of academic and research-related institutions ranked by a composite indicator that combines three different sets of indicators based on research performance, innovation outputs and societal impact measured by their web visibility.

CONVOCATORIAS

Catalunya

Premi Recerca Fiscal i Estudis Tributaris 2023 (Ampliació de termini)

Convocante: Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda