COMPÀS__

Número 433 - 3 de mayo de 2021

Consulta nuestro histórico Nº 561 Nº 560 Nº 559 Nº 558

RECURSOS

COVID-19: Estat de la recerca - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Durant l’actual crisi internacional que vivim amb la pandèmia del Covid-19 us donem accés a un complet butlletí amb un recull d’informacions i recursos que us aporta una completa i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Anàlisi del Barcelona & Catalonia Startup Hub 2020 - Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ)

Més de 1.700 startups ja formen part d’un ecosistema consolidat com el primer hub europeu del sud d’Europa. Més del 66% de les empreses emergents treballen amb tecnologies vinculades a la indústria 4.0 en un any marcat per la covid-19.

Resum executiu

World University Rankings 2021-2022 - Center for World University Rankings (CWUR)

The Center for World University Rankings (CWUR) publishes the only global university ranking that measures the quality of education and training of students as well as the prestige of the faculty members and the quality of their research without relying on surveys and university data submissions.

Informe COSCE sobre la Reforma de la Ley de la Ciencia en materia de RRHH: El fin de la meritocracia científica - Confederación de Sociedades Científicas de España (COSCE)

El borrador de reforma de la Ley presentado por el Ministerio es calificado por COSCE de contrario a la excelencia científica; se le achaca que dificulta la atracción de talento, perpetua la endogamia e interfiere en las políticas autonómicas más avanzadas, como la de Cataluña, Madrid y País Vasco. También considera que el actual planteamiento del Ministerio será de difícil aceptación en las universidades, en los institutos hospitalarios y en los centros de investigación regionales.

Healthtech Database - Dealroom.co

Open-access platform dedicated to mapping and tracking the health innovation ecosystem with 76,275 startups, 38,907 funding rounds, and 8,821 exits of innovative companies addressing all parts of the healthcare value chain and patient journey.

Patents and the energy transition: Global trends in clean energy technology innovation - European Patent Office (EPO) / International Energy Agency (IEA)

The number of patents for inventions related to low-carbon energy technologies around the world grew by an average rate of 3.3% per year in the 2017-19 period. The report finds that except for a slump between 2014 and 2016 the number of global patents in low-carbon energy technologies has been rising over the past two decades.

Key findings

Annual Report on the ERC activities and achievements in 2020 - European Research Council (ERC)

This Annual Report portrays the results and achievements of the ERC in 2020, a year of loss and a year of hope, but also a year of faith in science and of trust in the researchers and in the European institutions that support them.

Mapa del talento en España 2020: Fortalezas y debilidades de las comunidades autónomas tras la COVID-19 - Fundación Cotec para la Innovación

Este estudio analiza y compara la capacidad de atraer y retener talento de las 17 comunidades autónomas españolas. Para su elaboración se ha aplicado el Índice Global de Competitividad en Atracción y Retención del Talento (GTCI, por sus siglas en inglés), desarrollado por el Instituto Europeo de Administración de Empresas (INSEAD).

Recerca i desenvolupament. 2019 - Idescat

La despesa en recerca i desenvolupament interna feta a Catalunya va ser de 3.596,6 milions d'euros l'any 2019, xifra que incrementa en un 2,4% la despesa de l'any anterior. Aquesta despesa representa l'1,44% del PIB.

Catàleg de Tecnologies del Sistema CERCA - Institució CERCA

La Institució CERCA ha recollit a la plataforma Flintbox les dades de 58 productes i 157 empreses derivades del centres CERCA. Es tracta d’un dels principals Marketplace per comercialitzar tecnologies, especialment al mercat nord-americà i asiàtic.

CONVOCATORIAS

Catalunya

GINJOL Patents Fund - 8th Edition 2021

Convocante: Institució CERCA