Empresa i Treball

El conseller, durant la seva intervenció

UNIVERSITATS

Conseller Tremosa: "Cal incrementar el pes de la despesa de les universitats respecte al PIB, tal com preveu el Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement"

query_builder   9 octubre 2020 17:45

event_note Nota de premsa

UNIVERSITATS

El conseller Tremosa, durant la seva intervenció

·     Tremosa trasllada als rectors de les universitats catalanes que l’avançament de 20 milions d’euros del Fons COVID es farà efectiu el més aviat possible

El conseller Ramon Tremosa ha refermat avui davant dels rectors i rectores de les 12 universitats catalanes tots els compromisos de finançament universitari adoptats pel Govern, durant la primera junta del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) que ha presidit aquest matí com a titular d’Empresa i Coneixement. "Cal un esforç per poder incrementar el pes de despesa de les universitats respecte al PIB, tal com preveu el Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement”, ha assegurat. En aquest sentit, Tremosa s’ha referit a les converses ja iniciades perquè en els pròxims pressupostos de la Generalitat s’avanci cap a la recuperació de la despesa universitària, que ha baixat dos punts respecte fa deu anys.

En un termini més immediat, el conseller ha concretat alguns detalls de l’avançament de 20 milions d’euros del Fons COVID que aniran destinats a les universitats catalanes per fer front a les despeses extraordinàries i als menors ingressos arran de les circumstàncies sobrevingudes causades per la COVID-19. “Som conscients de la situació generada per la pandèmia i injectarem aquest avançament tan aviat com sigui possible, al mateix temps que intentarem aconseguir més fons perquè les universitats catalanes no perdin pistonada”, ha subratllat Tremosa. La distribució d’aquests 20 milions d’euros entre les universitats es farà el més aviat possible, una vegada es transfereixen els diners al departament.

El conseller ha tornat a agrair l’esforç que han hagut de fer les universitats a l’hora d’adaptar-se, tant pel que fa a la docència com per garantir la seguretat als campus. En aquest sentit, en el marc d’aquesta junta s’ha aprovat l’ampliació del pla sectorial d’universitats. Tenint en compte l’evolució epidemiològica de la pandèmia per COVID-19 a Catalunya en les últimes setmanes, el Procicat ha cregut convenient revisar el protocol aprovat en relació a l’obligatorietat de l’ús de la mascareta en tots els recintes universitaris.

En aquest sentit, l’ús de mascareta serà obligatori a qualsevol espai interior i exterior universitari, amb independència del manteniment de la distància física interpersonal de seguretat. Les persones que presentin alguna malaltia o dificultat respiratòria que sigui incompatible amb l’ús de la mascareta i ho justifiquin amb un certificat mèdic quedaran exemptes d’aquesta normativa. D’altra banda, l’ampliació de les mesures de prevenció també afecta les reunions i conferències i es demana que les universitats prioritzin, sempre que sigui possible, les videoconferències per a reunions que hagin de comportar desplaçaments entre els campus. Igualment, les reunions imprescindibles que s’hagin de fer de manera presencial hauran de limitar-se a un màxim de 10 persones i aplicant sempre totes les altres mesures de prevenció.

Crítiques al futur de l’Estatut del PDI

El conseller Tremosa ha fet una primera valoració de la proposta del govern de l’Estat d’Estatut del PDI, el professorat docent i investigador: “Aquesta primera valoració que fem no és positiva perquè l’esborrany afecta a l’autonomia universitària i a les competències de Catalunya, no inclou recursos addicionals com acostuma a ser habitual en les propostes estatals, i supedita els criteris de l’agència catalana d’avaluació AQU als de l’espanyola ANECA”.

En matèria d’atracció i retenció de talent, el conseller ha anunciat la pròrroga del Pla Serra Húnter, d’incorporació de PDI a les universitats públiques catalanes amb mèrits homologables als dels estàndards internacionals, per garantir la seva continuïtat un any més.
El Govern a les xarxes
banner acords