Empresa i Treball

La Generalitat destina 2 milions d'euros en ajuts directes a la fase inicial d'startups nascudes durant la pandèmia

INDÚSTRIA

query_builder   24 març 2021 11:30

event_note Nota de premsa

INDÚSTRIA

• La línia Startup Capital d’ACCIÓ 2020, amb un 25% més de pressupost, ha beneficiat 27 empreses, un 90% de les quals tenen menys d’un any de vida

• Cada empresa ha rebut fins a 75.000 euros en ajuts directes en la fase de creació, la més crítica del seu creixement, per facilitar que pugui accedir als primers clients i rondes de finançament privat

• Un 37% de les empreses beneficiàries es dediquen a l’àmbit de la salut i el 33% són ‘spin-offs’ sorgides dels centres de recerca i universitats de Catalunya

27 startups catalanes han rebut un ajut de fins a 75.000 euros d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- amb l’objectiu d’impulsar les fases inicials del seu creixement. Es tracta de la línia d’ajuts Startup Capital d’ACCIÓ, que aquest 2020 ha comptat amb un pressupost de 2 milions d’euros, un 25% més que l’any anterior.

En aquesta convocatòria s’ha volgut intensificar el suport a les startups nascudes durant la pandèmia, amb el resultat que un 90% de les 27 beneficiàries tenen menys d’un any de vida. La línia d’ajuts vol donar suport a les empreses emergents en la fase de creació, la més crítica del seu creixement, acostant-les als primers clients i rondes de finançament privat. Així, poden destinar l’ajut a finançar les actuacions derivades de l’execució del seu pla d’empresa com les despeses de personal, la inversió en materials i equipaments, el lloguer d’espais o l’elaboració d’estratègies de comunicació, entre d’altres.

Segons el conseller delegat d’ACCIÓ, Joan Romero, “en un moment de pandèmia com l’actual s’ha fet més evident que la tecnologia és la clau per superar els reptes que se’ns plantegen com a país i a escala global”, En aquest sentit, assegura, “és crucial garantir la viabilitat de nous projectes tecnològics i innovadors a través de les startups amb un ajut que es dirigeix al moment més crític de la seva vida: han d’accedir als primers clients, demostrar que tenen mercat, fer prototips i validar el model de negoci”.

A més, amb l’objectiu d’impulsar la transferència tecnològica, 9 de les 27 empreses són spin-offs sorgides dels centres de recerca i universitats de Catalunya. A més, amb l’objectiu d’impulsar la transferència tecnològica, 9 de les 27 empreses són spin-offs sorgides dels centres de recerca i universitats de Catalunya. Sectorialment destaquen enguany les empreses del sector de la salut, amb un 37% del total, tot i que també hi ha empreses beneficiàries dels àmbits de l’energia, el medi ambient i l’agricultura, la indústria 4.0, les TIC i l’entreteniment. Des d’un punt de vista tecnològic, treballen en camps com la intel·ligència artificial, el 5G, el big data, les plataformes streaming, la biotecnologia, el blockckain, la fotònica o la realitat augmentada, entre d’altres.

A banda del suport econòmic, les empreses emergents també accediran a un servei de mentoria expert durant un any i mig per poder rebre assessorament per créixer en àmbits com el finançament i la internacionalització.

La línia d’ajuts ha beneficiat 86 startups catalanes des que es va posar en marxa l’any 2017. Enguany són les següents:

Qbeast Analytics, GeoKinesia, Silt Digital ID, La Rumba de Barcelona, Shimokitazawa Technologies, Bioinspired Materials, Exheus, Aimentia Healthtech, Fregata Technologies, Predictheon Medical, Onira Research, Sycai Technologies, Energueia, Gate2Brain, Neutroon Technologies, EarthPulse, Deep Detection, FrontWave Imagin, Enchainté Tech, Opportunities Ground, Imaz Technology Innovation, Tensormedical, Cooling Photoniccs, Linking Realities, Breaz Medical, Qurv Technologies i Inmersia Computer.

El Govern a les xarxes
banner acords