Barcelona reconeix l’excel·lència cultural i científica amb el lliurament dels Premis Ciutat de Barcelona 2023 : Servei de Premsa

13/02/2024

Temps estimat de lectura: 2 minuts

La gala, presentada per la periodista de betevé Núria Dias, ha comptat amb una intervenció d’Alexandra Laudo en representació del Consell de la Cultura de Barcelona, i amb actuacions del col·lectiu artístic JOKKO.

En el decurs de l’acte, l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha posat en valor el risc que comporta el fet creatiu, un risc que sovint ha assumit la pròpia ciutat de Barcelona per prosperar. “Estic segur que tots els premiats i premiades heu arriscat a l’hora de crear les vostres obres, projectes i investigacions”, ha afimat, i ha afegit que “ha estat el fet d’assumir aquest risc el que us ha dut a l’èxit que avui reconeixem i premiem.” Collboni també ha convidat a creure en les capacitats de la ciutat, “és el moment de tornar a ser més millor Barcelona”, ha dit, i a partir de la procedència diversa dels guardonats d’avui, ha volgut posar l’accent en les diferents capitalitats de Barcelona. “Si volem recuperar tota l’ambició cultural, creativa i científica, hem de jugar a fons la triple catalanitat: catalana, espanyola i mediterrània, i hem d’aprofitar totes les oportunitats per la condició de Barcelona de pont entre Iberoamèrica i Europa”, ha afirmat.

L’alcalde també ha fixat com a clau la construcció de la nova Barcelona situant el coneixement i la ciència al centre, i ha destacat coma projecte estratègic per dur-ho a terme la Ciutadella del Coneixement, per promoure un nou renaixement de la ciutat fonamentat en les sinèrgies entre cultura, ciència, tecnologia i arquitectura.

Per últim, Collboni ha recordat els grans compromisos de mandat: ampliar, l’accés a la cultura i el coneixement, garantir bones condicions laborals als creadors i creadores, als científics i científiques, i al conjunt de treballadors i treballadores del sector. Tot això, amb una descentralització de la cultura i amb mirada metropolitana.

Trobareu la relació de guanyadors i guanyadores dels Premis Ciutat de Barcelona 2023 en el següent enllaç:

Descarregar totes les imatges de l’acte (ZIP)

Paraules clau

Premis Ciutat de Barcelona 2023/