El Barcelona Sports Hub inicia una nova etapa amb l’adhesió de 307 entitats, start-ups i empreses : Servei de Premsa

14/02/2024

Temps estimat de lectura: 5 minuts

El Barcelona Sports Hub ha començat a caminar amb la celebració a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de la primera trobada de la seva comunitat de membres. En total, 307 entitats, empreses i start-ups ja s’han sumat a aquesta iniciativa que persegueix el triple propòsit de millorar la competitivitat de l’ecosistema SportsTech i dels seus membres, contribuir al foment de l’activitat física i l’esport dins en el marc de l’objectiu de l’Agenda 2030, i posicionar Barcelona com a referent internacional en el sector de la tecnologia aplicada a l’esport. Per aconseguir-ho s’aposta per impulsar la digitalització i el foment de la innovació entre empreses, emprenedors, inversors, clubs i entitats esportives.

Per al regidor d’Esports, David Escudé, el Barcelona Sports Hub “mostra que l’esport també és un motor de desenvolupament de l’economia de la ciutat. Es tracta d’un projecte innovador i pioner, no hi cap ciutat a l’estat espanyol que n’impulsi un de similar, que neix amb força amb l’adhesió en poc temps de 307 membres”. En aquest sentit, ha remarcat que “ seguim treballant per aconseguir que el Barcelona Sports Hub faci també de Barcelona una ciutat de referència internacional en la innovació tecnològica aplicada a l’esport”.

Anna Pruna, presidenta d’INDESCAT, el clúster català de la indústria de l’esport, organització que dinamitza el Barcelona Sports Hub, explica que “des d’INDESCAT, l’impuls que li donem al Barcelona Sports Hub amb aquesta gran comunitat és la clau per trobar idees, i projectes realment disruptius”. També afegeix que “Barcelona i INDESCAT juguen sempre a primera divisió i és en aquesta lliga mundial on volem ser amb el Hub per ser una referència mundial en Innovació i Emprenedoria en el món de l’esport”.

El Barcelona Esports Hub neix amb l’adhesió fins al moment d’un total de 307 membres, la majoria start-ups i pimes però també s’han afegit al projecte una desena de grans empreses i una vintena d’universitats, centres de formació i recerca.

En aquesta primera trobada, que ha aplegat prop de 300 persones, s’han presentat alguns dels membres del Barcelona Sports Hub, i s’han mostrat diverses iniciatives, tant d’empreses consolidades com de joves emprenedors, i noves start-ups relacionades amb la implantació de propostes tecnològiques i innovadores en la pràctica esportiva. En concret, s’han presentat aquests projectes:

Nagi by Zonyx: Digitalització de piscines mitjançant un wearable que mesura les dades del nedador i que avisa el personal socorrista en cas que estigui submergit de manera prolongada.

Padmi: App d’Intel·ligència Artificial per a pàdel que està connectada a les càmeres de les pistes i que proporciona tota mena de mètriques dels jugadors.

Sweanty: Tiretes intel·ligents que analitzen la suor i ajuden a prevenir la deshidratació en esportistes.

Medal: La xarxa social per a esportistes i fans de l’esport. Un espai digital segur on es posa el focus a la vida esportiva dels usuaris.

Table Basketball Game: Table Basketball Game és un joc físic de fusta de la mida de mig billar americà que transmet a qui juga l’emoció de passar i llançar manualment, i sobretot, l’emoció d’encistellar sense mecanismes ni comandaments.

Surfland: Surfland és l’única app que relaciona les previsions marítimes amb els serveis i productes que es generen d’aquestes. Vol donar accessibilitat al surf i es dirigeix a un públic objectiu que està en creixement exponencial des de fa relativament poc temps. És un model de negoci B2B/B2C, ja que com a marketplace genera una relació entre usuari i venedor de servei.

LeagueSpot: És una solució integral per a la formació de lligues i tornejos i la gestió de competicions dissenyada per acollir experts i organitzadors de nivell inicial, així com per a ús casual o comercial. LeagueSpot també ofereix serveis de consultoria en disseny i implementació per crear un programa d’eSports personalitzat.

Guava Bikes: Bicicletes de gràvel fetes a Barcelona.

MyPlay: MyPlay és una solució assequible i rendible per a federacions, clubs i broadcasters que, gràcies a una càmera de seguiment automàtic, permet transmetre en directe tots els esdeveniments esportius.

Mashua Project: Yaku és un assistent intel·ligent en forma de polsera d’hidratació per als adults majors actius entre 55-64 anys, que mitjançant alertes en temps real, assertives i predictives avisa els seus usuaris quan s’han d’hidratar, reduint d’aquesta manera la despesa pública en salut per al tractament de malalties freqüents per una inadequada deshidratació ECV’s, osteomusculars i discapacitats cognitives.

Gaming Barcelona eSports Club: Gaming Barcelona és un club d’eSports en català que porta més de 2 anys en funcionament. Actualment, competeixen a les millors lligues tant a nivell català com espanyol.

Sportding: App de fan engagement pels clubs de futbol on compartir contingut sota subscripció amb els seus fans.

PYKRS: Jaquetes intel·ligents amb sistema anticaigudes, llums i calefacció.

En aquest sentit, un dels nous espais destacats que s’han impulsat recentment a la ciutat és The Venue Barcelona, el centre d’empreses innovadores per als sectors de la música, els esports i els grans esdeveniments impulsat per Barcelona de Serveis Municipals (BSM) a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. El projecte s’afegeix a la voluntat de fer de Barcelona un referent internacional en l’intercanvi de coneixement, talent, recursos i iniciatives empresarials en el món de la tecnologia i l’esport.

Amb aquesta primera trobada, el Barcelona Sports Hub inicia una nova etapa de consolidació i expansió destinada a atreure el màxim de start-ups, empreses i entitats per dotar a la ciutat d’un nou hub de tecnologia i innovació aplicada al món de l’esport; per generar sinergies entre entitats, inversors, empreses i emprenedoria, i per activar i accelerar l’ecosistema SportsTech a la ciutat. Es tracta d’una iniciativa público-privada endegada per l’Ajuntament de Barcelona, amb el lideratge de l’Institut Barcelona Esports (IBE), la col·laboració de Barcelona Serveis Municipals, Barcelona Activa i que impulsa amb força INDESCAT, el clúster de la indústria de l’esport de Catalunya.

Més informació:
Fotos de l’acte aquí