Recerca i Universitats

Visita al CRG

El conseller Nadal destaca la rellevància internacional i l'impacte social de la recerca que realitza el Centre de Regulació Genòmica per avançar en la medicina del futur

query_builder   21 febrer 2024 18:34

event_note Nota de premsa

1. El conseller de Recerca i Universitats manté una reunió de treball amb el Centre de Regulació Genòmica (CRG) i visita un dels laboratoris de recerca biomèdica

Visita al CRG{"name":"2024/02/21/18/33/813a60af-25f4-4096-9920-5121263aab88.jpg","author":"DREU","type":"0","location":"0","weight":98566}

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, ha visitat avui el Centre de Regulació Genòmica, centre de recerca CERCA especialitzat en ciències de la vida i biomedicina, i ha mantingut una reunió de treball amb la direcció del centre, encapçalada pel director Luis Serrano Pubul. Un cop finalitzada la visita, el conseller Nadal ha destacat “la recerca de frontera que desenvolupa el CRG per impactar en la medicina del futur”, una ciència innovadora “de reconeguda excel·lència i rellevància internacional i que incideix directament en la salut pública i en el benestar social”. En aquest sentit, el conseller ha conegut de primera mà la recerca sobre sistemes socials i microbioma que realitza Amelie Baud, que investiga la transmissió dels microbiomes entre individus que tenen contacte entre ells perquè és important comprendre l’afectació de l’entorn social en la salut, en aquest cas, en la flora intestinal.

El director del centre ha manifestat que "continuarem amb el model d'excel·lència que ha caracteritzat el CRG els darrers 20 anys i en què va apostar la Generalitat de Catalunya perquè la nostra regió es converteixi en un hub científic i tecnològic internacional. Segons Luis Serrano, el CRG ja està en els mercats més innovadors i exigents del món, “hem creat almenys sis empreses d'avantguarda, generant centenars de llocs de treball d'alta qualificació i atraient milions d'euros en capital privat. Continuarem col·laborant amb la indústria i el sector públic per accelerar el trasllat dels nostres descobriments científics a la societat i consolidant el desenvolupament econòmic i social de Catalunya”.

Recerca biomèdica d’excel·lència

Creat el juliol del 2000 i ubicat al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), el CRG és un institut internacional de recerca biomèdica d’excel·lència amb més de 400 científics procedents de 45 països. Els esforços del CRG es concentren en comprendre la complexitat de la vida, del genoma a la cèl·lula, fins a un organisme complet i la seva interacció amb l’entorn. Tot això, mitjançant un equip multidisciplinari que connecta la biologia amb la física, les matemàtiques, la química i la medicina, i el suport de serveis científics d’avantguarda, que contribueixen a construir la medicina del futur.

La seva recerca es divideix en quatre àrees principals: biologia del genoma; biologia cel·lular quantitativa; biologia computacional i genòmica de la salut; i biologia sintètica i de sistemes. El Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica (CNAG-CRG), que duu a terme projectes en seqüenciació i anàlisi de l'ADN, va formar part del CRG des de l'1 de juliol de 2015 fins al 30 de juny de 2023.

El CRG és una fundació sense ànim de lucre finançada per la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Recerca i Universitats i el Departament de Salut, el ministeri de Ciència i Innovació, la fundació "la Caixa", i compta amb la participació de la Universitat Pompeu Fabra. A més, és un dels centres de recerca més exitosos a nivell estatal en captació de projectes competitius europeus, tant de l’European Research Council (ERC) com del Programa Marc de Recerca i Innovació (Horizon 2020 i Horizon Europe).

El Govern a les xarxes
undefined