Empresa i Treball

La participació catalana al MWC i el 4YFN creix més d¿un 8% aquest 2024 i arriba a la xifra rècord de 360 empreses

La participació catalana al MWC i el 4YFN creix més d'un 8% aquest 2024 i arriba a la xifra rècord de 360 empreses

query_builder   21 febrer 2024 13:58

event_note Nota de premsa

1. Ho ha anunciat el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, en una trobada amb diverses startups catalanes que participaran en l’esdeveniment la setmana vinent amb el suport de la Generalitat
  2. L’espai de demostració de l’estand Catalonia al MWC convidarà els visitants a descobrir l’aportació de Catalunya en la supercomputació mitjançant una singular proposta que té la sorra com a protagonista

Un total de 360 empreses catalanes participaran aquest any al MWC i al 4YFN,l’esdeveniment tecnològic més important del món, que se celebra la setmana vinent a la Fira de Barcelona Gran Via, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquesta xifra representa un 8,1% més que l’edició de 2023, i és la més alta de la sèrie històrica. En concret, 69 empreses, centres tecnològics i entitats catalanes comptaran amb un estand al MWC i 291, al 4YFN, que enguany celebra la seva 10ª edició.

Ho ha fet públic aquest matí el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, en una trobada amb una trentena de les empreses emergents catalanes que participaran en l’esdeveniment de la mà de la Generalitat. Acompanyat per la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, i el secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, Torrent ha pogut conèixer de primera mà els projectes que aquestes empreses i empreses emergents presentaran durant el congrés.

El titular d’Empresa i Treball ha explicat que “volem que el MWC i el 4YFN siguin un baròmetre del dinamisme i creixement de l’ecosistema empresarial i de startups a Catalunya”. En aquest sentit, Torrent ha afegit que “el congrés servirà per continuar posicionant Barcelona i Catalunya com un pol d’atracció de talent i projectes tecnològics i disruptius, sent un hub de referència internacional per a l’ecosistema de startups”. El conseller ha destacat que “totes les empreses que participen en l’esdeveniment als espais del Govern tenen un projecte de negoci que coincideix amb les estratègies de creixement del país”.

La Generalitat acollirà els estands de 107 empreses, centres tecnològics, entitats i startups en els espais que promou alMWC i 4YFN d’enguany, un 2% més que en l’edició anterior. D’aquestes, 45 estaran ubicades a l’estand Catalonia al MWC que impulsa el Govern a través de la Secretaria de Polítiques Digitals i ACCIÓ. En aquest estand també hi tindrà cabuda una entitat, la Digital Catalonia Alliance (DCA), que aglutina i dona servei a més de 550 empreses i agents de l’ecosistema de les tecnologies digitals avançades (TDA).

A l’espai del 4YFN, de les 61 empreses emergents que hi participaran a través del Govern, 37 ho faran a l’estand Catalonia i altres espais que gestiona ACCIÓ; 12 ho faran per mitjà del BioCat en el marc del Catalonia Healt Innovation Ecosystem Pavilion; i 12 més ho faran acompanyades per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), i estaran ubicades a l’estand Catalan Arts.

L’objectiu de promoure la presència d’aquestes empreses al MWC i al 4YFN és que coneguin potencials nous socis i clients, inversors locals i estrangers, guanyar visibilitat i obrir nous mercats internacionals. El nom, descripció i ubicació de les empreses, entitats i startups presents a l’esdeveniment amb el suport de la Generalitat es poden consultar al catàleg virtual ‘Catalan Exhibitors MWC24’.

La supercomputació com mai no s’ha vist, a l’estand Catalonia del MWC

Amb el lema ‘Catalunya: modelant el futur amb la supercomputació’, l’espai de demostració de l’estand Catalonia al MWC oferirà una singular proposta, de caire humanístic, que contrasta amb l’entorn hipertecnològic del congrés. La demo utilitza la metàfora del gra de sorra per explicar la importància i el poder transformador de la supercomputació per donar resposta als grans reptes globals i construir una societat del futur més humana i sostenible.

La proposta vol projectar el lideratge de Catalunya com a hub tecnològic i l’aposta per esdevenir un referent mundial en l’àmbit de la supercomputació, amb l’impuls del Govern de la Generalitat, el coneixement del major centre de supercomputació d’Europa, el Barcelona Supercomputing Center (BSC), i la potència del superordinador MareNostrum 5 com a pedra angular.

El director associat del Barcelona Supercomputing Center (BSC), Josep Maria Martorell, ha destacat que "amb la instal·lació que presentem al MWC busquem explicar que la supercomputació és un dels vectors clau en l'àmbit científic i tecnològic a Catalunya, i ho hem volgut fer de manera cridanera, atractiva. Ens hem atrevit a fer una instal·lació que segurament serà l'única del congrés que no té ni llums, ni píxels, ni ordinadors, ni cables." I ha subratllat que "l'objectiu és fer conscient a la gent de la capacitat extraordinària dels supercomputadors i que qualsevol visitant marxi amb la idea que a Catalunya la supercomputació és una cosa important".

A través d’un recorregut per tres instal·lacions pixel free (sense pantalles) en les quals la sorra i les pedres són protagonistes, la demo convida a descobrir el passat, el present i el futur de la supercomputació i el seu impacte en la resolució de reptes estratègics en els àmbits de les ciències de la terra i de la vida, de la sobirania tecnològica i de la presència de totes les llengües en l’era digital, entre d’altres.

La demo ‘Catalunya: modelant el futur amb la supercomputació’ s’inaugurarà oficialment a l’estand Catalonia el primer dia del MWC i s’hi podrà accedir lliurement al llarg dels quatre dies del congrés, del 26 al 29 de febrer. Personal del BSC acompanyarà els visitants en l’experiència i adreçarà aquells que requereixin més informació a l’espai del BSC a l’estand de la Generalitat (booth 21), on podran conèixer algunes de les tecnologies més avançades que està desenvolupant en diferents àmbits com el dels superconductors, la salut, les tecnologies del llenguatge o els serveis climàtics.

A banda dels estands de les empreses i de la demo sobre el poder de la supercomputació, l’estand Catalonia de la Generalitat al MWC tindrà un espai dedicat a la difusió de la campanya institucional ‘Catalunya ens connecta’, del Departament de la Presidència, i acollirà també un simulador de la Copa Amèrica i una experiència de realitat virtual de Turisme Catalunya lligada a aquest esdeveniment.

Pel que fa a l’estand Catalonia de la Generalitat al 4YFN, enguany l’espai s’ha dissenyat per ser un punt de trobada entre l’ecosistema d’empreses emergents, tant les que participen en el congrés gràcies al Govern, com les que no. A l’estand, cinc empreses emergents oferiran experiències interactives als visitants per presentar els seus projectes i captar possibles nous socis o clients.

La importància del MWC per al teixit empresarial català

Des de la primera edició del MWC a Catalunya, l’any 2006, la Generalitat ha facilitat la participació de 408 empreses i centres tecnològics catalans a l’esdeveniment. Pel que fa al 4YFN, 183 startups han participat del congrés i hi han presentat el seu projecte de negoci des de 2015.

En el marc del MWC, ACCIÓ organitza l’Open Innovation Challenge, un conjunt de trobades on grans companyies catalanes i internacionals plantegen reptes tecnològics perquè les empreses emergents catalanes proposin la solució més innovadora. D’aquesta manera, l’objectiu és connectar les empreses emergents amb el teixit empresarial més consolidat.

Enguany, hi participen 45 corporacions (25 són estrangeres), com Astrazeneca, ACCIONA, Fujitsu, LG, Rabobank, Samsung, Turkish Airlines o Volkswagen, entre d’altres, i plantegen una vuitantena de reptes tecnològics. Segons càlculs d’ACCIÓ, es preveu que durant el congrés se celebrin al voltant de 1.000 reunions entre companyies, startups i proveïdores de solucions.

Imatges

La secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost i Faus, i el secretari d'Empresa i Competitivitat i conseller delegat d'ACCIÓ, Albert Castellanos i Maduell, durant la trobada amb empreses i startups que participaran al congrés. 924665

El director associat del Barcelona Supercomputing Center (BSC), Josep Maria Martorell, ha explicat la col·laboració del BSC amb la Demo de l'estand de Catalunya al MWC. 936456

Presentació d'una de la trentena d'empreses emergents catalanes que participaran en l'esdeveniment de la mà de la Generalitat. 349880