Presentació del llibre "Dones de ciència, tecnologia i pensament"

Dones de ciència, tecnologia i pensament. Referents que desperten vocacions és un llibre que repassa les biografies de vint-i-un referents femenins del món de la ciència, la tecnologia i el pensament i trenca l’estereotip de gènere sobre les dones que treballen en ciència i coneixement.

Escrit per autors i autores de l'àmbit universitari, amb especialitzacions tan diverses com història, filosofia, medicina, matemàtiques, biologia o literatura, amb una dilatada carrera acadèmica i nombroses publicacions, tant acadèmiques com literàries.

Les coordinadores del llibre, Marta Aymerich i Àngels Fitó, denuncien que, malgrat el gran nombre de dones que treballen en l'àmbit acadèmic i científic, malgrat l'impacte dels seus èxits, malgrat les legislacions que pretenen avançar en la igualtat d'oportunitats, a mesura que es va escalant cap a posicions de lideratge, el percentatge de presència de dones es va reduint fins a un 20% en els llocs de més responsabilitat.

És per això que aquest llibre, publicat per Viena Edicions, pretén visibilitzar el paper de les dones al món de la ciència i el coneixement. La igualtat de gènere ha estat sempre un tema central per a les Nacions Unides i al 2015 l'Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar que l'11 de febrer fos reconegut com el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

Lloc

Llibreria Ona