Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Club dels llunàtics i llunàtiques

La Ciutadella, un parc de ciència de finals de segle XIX.
Laura Valls, doctora en Història de la Ciència, ens traslladarà al passat del parc de la Ciutadella i el seu lligam amb la ciència. Amb la conducció de Jordi Serrallonga.

Centre Martorell d’Exposicions Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Centre Martorell d’Exposicions
Dijous 21 de març de 2024
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Adreçat a
Públic adult
Tipus
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Places exhaurides
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Observacions
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades", que s'habilitarà a partir del divendres 16 de febrer.
Es permet un màxim d'una reserva per persona.
Aforament limitat.

Tertúlia: La Ciutadella, un parc de ciència de finals de segle XIX

Imatges de l'Arxiu Fotogràfic del Centre Excursionista de Catalunya (el mamut del parc de la Ciutadella)

Imatges de l’Arxiu Fotogràfic del Centre Excursionista de Catalunya

Amb la seva reconversió en parc urbà a partir de 1872, l’antiga Ciutadella militar va ser concebuda com a espai obert a la ciutadania on la natura i la cultura gaudien d’un pes significatiu. Iniciatives com el Museu Martorell, l’Aquari de la cascada o l’escultura del mamut van reafirmar-ne l’esperit científic. Avui, els actuals equipaments i institucions mantenen viu el vincle del parc amb les ciències naturals, fruit en bona part d’aquell llegat. A més a més, els plans de futur presagien que el parc es mantindrà com a referent científic durant molts anys. Però, com es vincula el futur científic del parc amb el seu passat?

La reobertura del Museu Martorell com a Centre Martorell d’Exposicions és una ocasió immillorable per parlar del parc de la Ciutadella i de la seva història lligada a la ciència.

Comptarem amb Laura Valls, doctora en història de la ciència, que ens traslladarà al passat per comprendre la raó de ser d’un dels indrets més emblemàtics de Barcelona.

Ponent:

Laura Valls, doctora en Història de la ciència.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: Sala Francesc Martorell i Peña del Centre Martorell d’Exposicions.

Observacions:
. L’entrada al Centre Martorell d’Exposicions es realitzarà per l’accés del passeig Picasso.
. Us convidem a arribar amb antelació per visitar gratuïtament les exposicions, Natura o Cultura? i WOW, abans de la tertúlia.
. Us preguem que hi arribeu amb 10 minuts d’antelació al començament de la tertúlia.
. La sessió no serà enregistrada ni posteriorment publicada al nostre canal natTV.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

Propera sessió:

Centre Martorell d’Exposicions
A l’alçada d’una girafa. Biologia, comportament, història i bellesa de l’animal que camina majestuosament
Ponent: Jordi Nadal, prehistoriador i arqueozoòleg. Amb la conducció de Jordi Serrallonga.

Altres activitats

• Des de 09-05-2024