Empresa i Treball

La Generalitat de Catalunya obre la convocatòria per participar en la iFest Challenge Competition

query_builder   7 març 2024 10:02

event_note Nota de premsa

1. Les inscripcions per presentar-s'hi estan obertes des del 8 fins al 21 de març a les 15h
  2. S’adreça a tots i totes les joves que tenen interès per la ciència, la innovació, la tecnologia i que vulguin fer aportacions disruptives a la societat

La Generalitat de Catalunya ha obert la convocatòria per participar en la iFest Challenge Competition, un programa d’emprenedoria i innovació que ofereix acompanyament als i les joves amb l’objectiu de promoure el seu talent i fomentar la creació de solucions als reptes de la societat.

La competició consta de dues categories: Júnior i Sènior. Els tres millors equips de cada categoria guanyaran els Premis iFest, i tindran l’oportunitat de preaccelerar els seus projectes amb una acceleració a Catalunya pels guanyadors Júnior i una setmana d’acceleració a l’estranger pels Sènior.

Les inscripcions per presentar-se estan obertes des del 8 fins al 21 de març a les 15h. La candidatura de cadascun dels equips ha d’anar acompanyada d’un vídeo (de màxim 3 minuts) i una descripció (de màxim 500 caràcters) que exposi de quina manera es resol el repte escollit.

Per tal de presentar-se, els equips han d’emplenar i presentar una única sol·licitud a través d’aquest enllaç.

L’iFest està adreçat a tots i totes les joves que tenen interès per la ciència, la innovació, la tecnologia i que vulguin fer aportacions disruptives a la societat. Els participants (anomenats players) són estudiants que es divideixen en dues categories en funció de la seva edat: la categoria júnior, per a joves des de 3r d’ESO i fins als 17 anys, entre els quals també hi ha alumnes de Batxillerat i Formació Professional; i la categoria sènior, per a estudiants de diferents etapes formatives i/o emprenedors d’entre 18 i 30 anys. Cada equip ha d’estar integrat per dos o tres participants que han de resoldre diferents reptes reals plantejats per empreses que, a través de la tecnologia, volen tenir impacte en la societat.

I és que la pedra angular de l’iFest són els reptes, que enguany posen sobre la taula qüestions com la descarbonització, els trastorns alimentaris, el malbaratament d’aliments o l’ús responsable i eficient dels recursos naturals.

Les organitzacions i empreses que repeteixen la seva col·laboració amb l’iFest són: la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, la Mobile World Capital, l’Hospital Vall d’Hebron i Sant Joan de Déu i el Sónar. Per part de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural torna a proposar un repte propi. Tanmateix, se sumen, com a novetats, Unilever (Frigo) i Transports Metropolitans de Barcelona.

L’iFest és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya liderada pels departaments d’Empresa i Treball, Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Cultura, Educació i Recerca i Universitats.

Podeu trobar tota la informació relativa a l’iFest a la seva pàgina web.

El Govern a les xarxes
banner acords