Empresa i Treball

Arxiu

Les empreses catalanes capten 52,6 MEUR del PERTE d'economia circular, el 32% del pressupost assignat a tot l'Estat

query_builder   6 març 2024 09:45

event_note Nota de premsa

1. Segons càlculs del Govern, a través d’ACCIÓ, 28 companyies catalanes (el 24% del total) han obtingut fons per a projectes centrats en la transició de l’actual model econòmic cap a un altre de circular
  2. Es tracta principalment d’iniciatives per a la reducció de l’ús de matèries primeres i per a la gestió dels residus, que han dut a terme empreses majoritàriament dedicades a la indústria (66%)
  3. Del total d’empreses catalanes que han obtingut finançament en aquest àmbit, 1 de cada 3 ha rebut el suport de l’Oficina Next Generation d’ACCIÓ per accedir als fons europeus

Les empreses catalanes han captat 52,6 milions d’euros de la primera convocatòria de subvencions del PERTE d’economia circular, els fons de la Comissió Europea destinats a projectes centrats en la transició cap a un model econòmic més sostenible. Es tracta del 32% del total dels fons assignats per l’Estat espanyol (165 milions d’euros), segons càlculs del Govern, a través d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa-, a partir de la resolució definitiva d’aquest programa d’ajuts. Catalunya lidera la captació d’aquests fons a l’Estat per davant del País Basc (13%) i Andalusia (13%).

En concret, 28 empreses catalanes han accedit als fons del PERTE d’economia circular (el 24% de l’Estat). Pel que fa a l’àmbit sectorial, dos terços de les empreses (66%) es dediquen a la indústria manufacturera. Per tipologia de projectes, es tracta principalment d’iniciatives per a la reducció de l’ús de matèries primeres i per a la gestió dels residus. Des del punt de vista territorial, els projectes es reparteixen en un 36% a la vegueria de Barcelona, un 29% a la de Girona i un 7% a les vegueries del Penedès, Catalunya Central, Terres de l’Ebre, Camp de Tarragona i Lleida, respectivament. En total, les empreses catalanes beneficiàries pertanyen a 14 comarques diferents.

D’altra banda, del total d’empreses catalanes que han obtingut finançament en aquest àmbit, un 33% han rebut el suport de l’Oficina Next Generation d’ACCIÓ per accedir als fons europeus.

Assessorament per accedir als fons europeus

Des de l’obertura de l’Oficina Next Generation EU d’ACCIÓ, el novembre de 2021, més de 2.000 empreses s’han assessorat a través de l’agència. De fet, del total d’empreses que han accedit a alguna convocatòria dels fons Next Generation, un 23% ho ha fet després de rebre el suport d’ACCIÓ. A més, nou de cada deu empreses que han passat per l’oficina s’han acabat presentant a més convocatòries de les que inicialment tenien previstes.

Actualment hi ha 6.000 inscrits al servei d’alertes personalitzades per conèixer les convocatòries que més s’adapten als seus projectes empresarials. També destaca el fet que s’han registrat més de 9.000 participants a les sessions organitzades per ACCIÓ per conèixer com accedir als fons Next Generation EU.

Transició cap a un nou model econòmic

L’objectiu del PERTE d’Economia Circular (una convocatòria que ha impulsat el Ministeri per a la Transició Ecològica) és impulsar la transició de l’actual model econòmic cap a un de nou més eficient i sostenible en l’ús dels recursos i les matèries primeres, que aconsegueixi reduir la petjada ecològica. En aquest sentit, aquests fons es dirigeixen a projectes amb impacte transformador sobre sectors estratègics per a l’economia.

Segueix-nos a les xarxes

Twitter @accio_cat | Twitter @empresacat | Twitter @treballcat