Actualitat

La spin-off de la UB, Braingaze, tanca una inversió d’1,5 milions d’euros per portar al mercat solucions de salut cognitiva

La spin-off de la Universitat de Barcelona de salut cognitiva digital, Braingaze, ha tancat amb èxit una ronda d’inversió d’1,5 milions d’euros. El finançament accelerarà el desenvolupament clínic i empresarial de les seves solucions diagnòstiques i terapèutiques per als trastorns cognitius i les malalties neurodegeneratives, com per exemple el TDAH, la malaltia de l’Alzheimer i el trastorn de l’espectre autista, entre d’altres. La inversió ha estat liderada per RYSE Asset Management, amb seu a Londres, acompanyat del fons global de capital risc Orbit Startups i Artesian, amb seu a Austràlia.

La tecnologia innovadora de Braingaze aprofita biomarcadors patentats de micro-moviments oculars, els videojocs casuals i els algorismes d’aprenentatge profund (IA). Les solucions de diagnòstic ofereixen una precisió i objectivitat d’avantguarda, mentre que la seva solució terapèutica millora els nivells de funció cognitiva en l’àmbit neurobiològic, més enllà de l’entrenament conductual, que imita els efectes del tractament farmacèutic sense els efectes secundaris.

Shabir Chowdhary, fundador i soci director de RYSE, va valorar l’acord amb la spin-off de la UB: “Estem encantats i orgullosos de donar suport a Braingaze, que està abordant un problema sanitari i social tan rellevant i important que afecta nens, adolescents i adults a tot el món. La salut mental és un principi bàsic de la tesi d’inversió del nostre fons tancat recentment. Creiem que el diagnòstic digital i la terapèutica digital són àrees poc ateses i amb poca inversió”.

Per altra banda, el CEO de Braingaze, Laszlo Bax, va comentar: “Estem preparats per posar els fons a treballar. Estem 100% enfocats a complir les fites que tenim per davant, incloent-hi el creixement de la tracció empresarial multimercat i el llançament de solucions clíniques i acostar el negoci als consumidors de plataformes mòbils”.

El soci general director d’Orbit Start-ups, William Bao Bean, va dir: “La terapèutica digital té el potencial d’impulsar tractaments iguals o millors que els tractaments de base farmacèutica. Donem suport a Braingaze perquè creiem que la seva capacitat per diagnosticar i tractar el TDAH i l’Alzheimer canviarà les regles del joc, especialment per als nens i les persones grans”.

Les solucions de diagnòstic de TDAH de Braingaze s’han utilitzat en la pràctica clínica en el mercat espanyol des de fa anys per metges pioners a Madrid i Barcelona. BGaze Therapy, el joc d’entrenament de l’atenció amb seguiment ocular que es juga amb moviments dels ulls, ha estat provat com a eina terapèutica en diferents clíniques i ha obtingut resultats sorprenents en una varietat de pacients que pateixen trastorns cognitius relacionats amb l’atenció (TDAH i altres).

Sobre Braingaze

Braingaze va sorgir de la Universitat de Barcelona (UB) per explotar més de 20 anys d’investigació sobre els circuits cerebrals d’atenció cognitiva en relació amb el sistema sensorial visual. La ciència (protegida per diverses patents) permet una detecció més objectiva de la presència de neurodiversitat relacionada amb l’atenció, així com solucions d’entrenament terapèutic que combinen exercicis de concentració de l’atenció controlats per moviments oculars. Actualment, Braingaze té oficines a Barcelona i Londres. Per a més informació, visiteu el seu lloc web.

Sobre RYSE Asset Management

RYSE Asset Management és una empresa d’inversió en sanitat, tecnologia i impacte que construeix un futur digital global per a la sanitat. RYSE té una relació única amb el sistema sanitari del Regne Unit per identificar, donar suport i invertir a les principals empreses de salut digital en fase inicial per ajudar-los a escalar en l’àmbit mundial. RYSE treballa amb socis de distribució globals, proveïdors públics i privats, farmacèutiques, asseguradores, empreses de dispositius mèdics, etcètera.

Des del 2015, RYSE ha estat donant suport a empreses de tecnologia per aconseguir un creixement global accelerat i escalar connectant fundadors de salut d’alt potencial amb socis de distribució establerts. RYSE s’associa amb fundadors amb experiència clínica i tractaments innovadors, i amb inversors que comparteixen l’ambició de RYSE de transformar el futur de l’atenció sanitària, millorant-ne la qualitat i l’accés. Les associacions de RYSE amb DigitalHealth.London -l’accelerador de tecnologia sanitària més gran d’Europa- i amb Novartis, Medtronic i l’NHS (el sistema sanitari del Regne Unit), tenen com a objectiu convertir grans idees en solucions per al món real.

Sobre Orbit Startups

Orbit Startups escala start-ups innovadores d’arreu del món en mercats emergents i fronterers del sud-est i el sud d’Àsia, Orient Mitjà, Àfrica i Amèrica. Les inversions destacades inclouen VideoVerse, soci tecnològic dels Jocs Olímpics i la Premier League del Regne Unit; el pioner de la tecnologia financera BitMEX; ELSA Speak, la primera inversió de Google Gradient a Àsia; MarketForce, el principal sistema de distribució minorista d’Àfrica; i Dastgyr, l’aspirant grup Alibaba del Pakistan.