Vés al contingut

L'Associació Contra el Càncer impulsa amb prop de 4 milions d'euros la investigació de l'IRB Barcelona

Images

Imatge
Press & Communications Section Head
Tel.+34 93 40 37255

L'Associació va concedir el 2023 ajuts per valor de 29,4 milions d'euros, destinats a l'estudi de càncers poc freqüents i de baixa supervivència, aplicant els avenços digitals per progressar en el diagnòstic, proves i teràpies avançades, eficaces i segures per als pacients.

L'IRB Barcelona ha estat beneficiari de 6 ajuts en diferents categories, que entre les quals s'inclouen suport al talent, projectes de recerca, ajuts a la internacionalització i al Programa Institucional d'Excel·lència.

En un acte celebrat ahir a la seva seu a Barcelona, ​​l'Associació Contra el Càncer va presentar els Ajuts a la Investigació 2023 que es desenvoluparan en aquesta província.

En total, l'Associació Contra el Càncer contribueix amb 29,4 milions d'euros, repartits en 233 ajuts per tot Espanya, i 44 per a projectes a Barcelona.

El propòsit és elevar la taxa de supervivència de pacients amb càncer al 70% per a l'any 2030, a més d'assegurar que els avenços en recerca arribin directament als qui els necessiten.

Els projectes concedits a l'IRB Barcelona són:

Programa Excel·lència AECC: Metàstasi - 2 milions d'euros

L'objectiu final d'aquest projecte, que involucra diversos laboratoris de l'IRB Barcelona, ​​és comprendre i abordar la malaltia metastàtica, responsable del 90% de les morts per càncer. Més informació aquí.

Impacte de l'envelliment i les dietes greixoses en la salut del fetge: Mecanismes i estratègies per a la prevenció i reversió –Projecte Coordinat AECC, Dr. Salvador Aznar Benitah (1,2 milions d'euros).

En el projecte, coordinat pel Dr. Salvador Aznar Benitah, en què participen també el Dr. Raúl Méndez (també de l'IRB Barcelona) i la Dra. Mercedes Fernández-Lobato (de l'Hospital Clínic–IDIBAPS), s'investiga com les dietes greixoses i l'envelliment afecten el fetge i la seva relació amb el càncer hepàtic, amb l'objectiu final de desenvolupar-ne teràpies per a la prevenció i el tractament.

Detecció de marcadors microbiològics per al diagnòstic primerenc en el càncer colorectal –Projectes Generals AECC, Dr. Toni Gabaldón (290.000 euros).

El Dr. Toni Gabaldón, cap del laboratori de Genòmica Comparativa de l'IRB Barcelona, investigarà com millorar la detecció precoç del càncer colorectal mitjançant l'ús de marcadors microbiològics.

Identificació de mutacions conductores de l'hematopoesi clonal i el seu paper en càncer –Ajuda Postdoctoral AECC, Dr. Joan Enric Ramis (160.000 euros).

El Dr. Joan Enric Ramis, investigador postdoctoral al laboratori de Genòmica Biomèdica de l'IRB Barcelona, ​​treballa en la identificació de mutacions conductores de l'hematopoesi clonal i el seu paper al càncer.

El paper del sistema immunitari en el tractament del càncer de pàncrees amb mutacions BRCA –Ajuda TRANSCAN3, Dra. Direna Alonso Curbelo.

L'objectiu final del projecte internacional de la Dra. Direna Alonso-Curbelo, cap del laboratori Inflamació, Plasticitat Tisular i Càncer, és millorar el tractament del càncer de pàncrees amb mutacions BRCA, per a la qual cosa s'estudiarà el paper del sistema immunitari a les teràpies contra aquest tumor.

Desxifrant com el sistema immunitari promou les primeres etapes del càncer de pàncrees –Ayuda Predoctoral AECC, Josefina Galván.

Josefina Galván, estudiant de doctorat al laboratori Inflamació, Plasticitat Tisular i Càncer de l'IRB Barcelona, investiga com el sistema immunitari promou les primeres etapes del càncer de pàncrees per trobar noves dianes per millorar el diagnòstic i tractament d'aquesta malaltia.

Els Ajuts en Investigació de l'Associació tenen com a principals objectius donar suport al talent investigador per garantir-ne l'estabilitat laboral i que els investigadors desenvolupin el talent a Espanya, impulsar la investigació clínica per involucrar-hi els professionals mèdics en la investigació i així apropar els resultats als pacients, i continuar apostant per la innovació amb ajuts específics.

IRB Barcelona

L’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) treballa per aconseguir una vida lliure de malalties. Desenvolupa una recerca multidisciplinària d’excel·lència per curar el càncer i altres malalties vinculades a l'envelliment. Treballa establint col·laboracions amb la indústria farmacèutica i els principals hospitals per fer arribar els resultats de la recerca a la societat a través de la transferència de tecnologia, i du a terme diferents iniciatives de divulgació científica per mantenir un diàleg obert amb la ciutadania. L’IRB Barcelona és un centre internacional que acull al voltant de 400 investigadors de més de 30 nacionalitats. Reconegut com a Centre d'Excel·lència Severo Ochoa des de 2011, és un centre CERCA i membre del Barcelona Institute of Science and Technology (BIST).