COMPÀS__

Número 572 - 25 de junio de 2024

Consulta nuestro histórico Nº 582 Nº 581 Nº 580 Nº 579

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Les tecnologies de l’educació a Catalunya - Píndola sectorial (Juny 2024) - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

El sector de les tecnologies de l’educació, denominat edutech, engloba el conjunt d’empreses que ofereixen solucions tecnològiques al servei de l’educació amb l’objectiu de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge. Unes tecnologies que abracen la triple hèlix que l’escola forma amb els estudiants, els mestres i les famílies. A Catalunya, el sector el conformen 319 empreses que generen un volum de negoci de 896 milions d’euros i generen 4.500 llocs de treball.

Versió completa de l'informe

Novetats documentals de Recerca i Universitats - Juny 2024 - Departament de Recerca i Universitats

Aquest butlletí s'edita des del mes d'octubre de 2013. Conté llibres, documents i informes dels àmbits de la gestió i de les polítiques d'universitats i recerca, tant en format paper com electrònic.

Estratègia catalana de ciència oberta - Departament de Recerca i Universitats

L'Estratègia catalana de ciència oberta té per objectiu millorar la pràctica de la recerca i augmentar l’impacte social de la ciència, així com la seva contribució al progrés científic i als objectius de desenvolupament sostenible. Preveu accions per afavorir l’accés obert a les publicacions científiques, la gestió de les dades de recerca i l’optimització d’infraestructures, entre d’altres.

Propulsion systems for space - Patent insight report - European Patent Office (EPO)

This study, conducted by the EPO and the European Space Policy Institute (ESPI) in collaboration with the European Space Agency (ESA), investigates the development of the technology of propulsion in the space sector. For the purposes of the study, a total of 4 559 patent families filed at 52 patent authorities have been identified, with applicants registered across 43 countries and inventors from 53 countries.

Interactive data

Estudio sobre cultura científica - Fundación BBVA

La primera entrega del estudio comprende la faceta actitudinal y la percepción global de valores y confianza de los ciudadanos respecto a la ciencia y la comunidad científica. Su principal conclusión es que la mayoría de los ciudadanos europeos, estadounidenses, turcos e israelíes perciben la ciencia como la fuente de conocimiento más fiable, objetiva y veraz.

Estudio sobre cultura científica: Conocimiento científico (Segunda entrega)

Informe COTEC. Anuario 2024 - Fundación Cotec para la Innovación

El Anuario 2024 de Cotec está dedicado al binomio Innovación y Democracia e incluye 15 ensayos escritos por pensadores de referencia en diferentes áreas de conocimiento. Cada capítulo del libro contiene un diagnóstico de los males que acechan al actual sistema democrático, así como una serie de propuestas innovadoras para hacerles frente.

Las universidades españolas. Una perspectiva autonómica. 2024 - Fundación CYD

Esta publicación contiene la información más relevante del Informe CYD 2023 desglosada territorialmente, por comunidades autónomas y universidades dentro de cada región. Contiene 18 informes individuales, uno por cada comunidad autónoma y el análisis global a nivel de España, con infografías que destacan los aspectos y diferencias más destacadas en cada CC.AA.

Las universidades españolas. Una perspectiva autonómica. 2024 - Cataluña

Research assessment toolkit (Nature Collections) - Springer Nature

Research assessment exercises are mostly seen as an important tool to allocate funding and measure performance. But there are calls to make them less administratively burdensome with a stronger focus on wider aspects of the scientific enterprise, including a higher education institution's research culture, evidence of teamwork and mentorship. This collection page captures articles covering some of the key arguments around research assessment, alternative models and ideas for change.

AI Inventions - World Intellectual Property Organization (WIPO)

The impact of artificial intelligence (AI) on the patent system is significant and ongoing. Advancements in machine learning, natural language processing and robotics are reflected in an increasing number of patent applications filed for AI-related inventions. AI may contribute to the inventive process by generating ideas and improving efficiency, raising questions about its role in the inventive process and the DABUS cases highlight the need for clear interpretation of the term "inventor."

CONVOCATORIAS

Catalunya

Premi d’Assaig Ricard Torrents Bertrana

Convocante: Universitat de Vic ( UVic-UCC) / Eumo Editorial