COMPÀS__

Número 569 - 3 de juny de 2024

Consulta el nostre històric Núm. 568 Núm. 567 Núm. 566 Núm. 565

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Resultats de la participació catalana als ajuts de l’European Research Council - Informe anual - Dades 2021-2023 - Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)

Dades de la participació catalana a les convocatòries de l'European Research Council (ERC)

Infografia

La ciberseguretat a Catalunya - Píndola tecnològica (Maig 2024) - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ) / Agència de Ciberseguretat de Catalunya

La ciberseguretat engloba el conjunt de mesures físiques, lògiques i administratives destinades a la protecció digital de les empreses, persones i sistemes; ja siguin dispositius, aplicacions o dades, davant d’atacs digitals que puguin comprometre’n la confidencialitat, la disponibilitat o la integritat. Prop de 500 companyies a Catalunya ja treballen en l’àmbit de la ciberseguretat, un 15% més que les que hi havia l'any anterior, una indústria que no deixarà de créixer durant els propers anys.

Versió completa de l'informe

RECERCAT. Butlletí electrònic de la recerca a Catalunya - Número 198 - 31 de maig de 2024 - Departament de Recerca i Universitats

RECERCAT, el butlletí electrònic del Departament de Recerca i Universitats amb informació sobre recerca, ciència i tecnologia, és una eina de comunicació al servei de la difusió de la recerca d'excel·lència i de la tasca que estan duent a terme universitats, empreses, centres, grups i personal investigador a Catalunya.

Científiques reconegudes a Catalunya - Departament de Recerca i Universitats

En aquest apartat trobareu el nom de les investigadores que han obtingut un Premi Nacional de Recerca, així com les investigadores guardonades amb una medalla Narcís Monturiol i les investigadores reconegudes ICREA Acadèmia.

VII Encuesta de percepción social de la innovación en España - Fundación Cotec para la Innovación

La Encuesta de Percepción Social de la Innovación en España, realizada anualmente desde 2017, con la colaboración de Sigma Dos, busca medir la opinión de la ciudadanía sobre diferentes asuntos relacionados con la innovación, como el impacto de la tecnología en el empleo, la evolución del teletrabajo o la respuesta al fenómeno de la despoblación.

Visualización interactiva

Informe del Talento Femenino 2024. Un estudio sobre la brecha de género en la sanidad española - Fundación de Ciencias del Medicamento y Productos Sanitarios (FUNDAMED)

Este informe pretende sumar esfuerzos a los estudios sobre la brecha de género en los puestos de responsabilidad de la sanidad española. En él, se aborda la notable disparidad entre hombres y mujeres en roles directivos dentro del sector teniendo en cuenta diferentes variables e indicadores. Para ello, los datos proporcionados por los premios Best in Class (BiC) suponen una buena aproximación. Son datos primarios actualizados obtenidos en los dos últimos años (2022 y 2023), clasificados según género, ubicación territorial (comunidad autónoma y provincia), especialidad o categoría y hospital.

Libro blanco de las Unidades de Cultura Científica y de la Innovación (UCC+I). Edición 2024 - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

En este documento se incluyen los requisitos mínimos que debe cumplir cualquier estructura/servicio de comunicación, difusión y divulgación de la ciencia, la tecnología y la innovación para poder registrarse como UCC+I y formar parte de la Red UCC+I. También se define qué es una UCC+I, sus objetivos, las modalidades que existen y los tipos de contenidos o actividades que producen, entre otros aspectos.

Estadística sobre innovació a les empreses. 2022 - Idescat

L'Estadística sobre innovació a les empreses proporciona informació sobre el procés d'innovació a les empreses, tant tecnològica com no tecnològica, a partir d'indicadors que permeten conèixer aquest procés (impacte econòmic, tipus d'activitats innovadores, costos, etc.).

Informe GEM España 2023-2024 - Observatorio del Emprendimiento de España

Informe que analiza la actividad emprendedora en España, elaborado por los investigadores del Global Entrepreneurship Monitor (GEM España), apoyado por la Empresa Nacional de Innovación (ENISA) y la colaboración del Observatorio MAPFRE de Finanzas Sostenibles.

The Global Startup Ecosystem Index 2024 - StartupBlink

The Global Startup Ecosystem Index by StartupBlink has been updated annually since 2017 and is the world’s most comprehensive startup ecosystem ranking of 100 countries and 1,000 cities. The Global Startup Ecosystem Index is built using hundreds of thousands of data points processed by an algorithm on objective, quantifiable data that can be comparatively measured across regions, countries, and cities.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Participa en la Nit de la Recerca 2024. Bringing researchers into the light - Presenta la teva proposta d'activitat

Convocant: Fundació "la Caixa" / EsCiencia