COMPÀS__

Número 582 - 8 de octubre de 2024

Consulta el nostre històric Núm. 582 Núm. 581 Núm. 580 Núm. 579

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

15 consejos imprescindibles para llevar la Ciencia a las aulas - Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

La transmisión de los conocimientos científicos a la sociedad no siempre es sencilla debido al lenguaje científico-técnico y a lo abstracto de algunos conceptos en los que se investiga. La labor se complica cuando se trata de difundir, compartir y trasladar ese conocimiento a las aulas de las etapas no universitarias, por las especiales características del público objetivo. Estos 15 consejos imprescindibles para hablar de ciencia en las aulas ofrecen recomendaciones para acercar la ciencia al alumnado, facilitando la comunicación de conceptos técnicos y científicos, y dando nociones sobre didáctica que ayuden a despertar inquietudes hacia la ciencia en los diferentes niveles educativos.

Aliances d’universitats europees: participació de Catalunya - Departament de Recerca i Universitats

Catalunya s’ha convertit en una regió capdavantera a escala europea per l’alta participació en les aliances d’universitats europees, una iniciativa estratègica de la Unió Europea per desenvolupar l’espai europeu d’educació superior, en sinergia amb l’espai europeu de recerca.

RECERCAT. Butlletí electrònic de la recerca a Catalunya - Número 200 - 30 de setembre de 2024 - Departament de Recerca i Universitats

RECERCAT, el butlletí electrònic del Departament de Recerca i Universitats amb informació sobre recerca, ciència i tecnologia, és una eina de comunicació al servei de la difusió de la recerca d'excel·lència i de la tasca que estan duent a terme universitats, empreses, centres, grups i personal investigador a Catalunya.

Estratègia d'igualtat de gènere en la ciència (EIGEC) - Departament de Recerca i Universitats

El 17 de gener de 2024 el Ple de la Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació (CIRI) va aprovar l’Estratègia catalana d’igualtat de gènere en la ciència, que té per objectiu avançar en la igualtat efectiva de dones i homes en tots els agents de recerca, corregint les desigualtats de gènere en les diferents fases de la carrera científica i en les posicions de lideratge.

A responsible framework for evaluating the societal impact of research - Institute for Scientific Information (ISI)

Has investment in research & experimental development (R&D) yielded tangible benefits to individuals, communities, organizations and economies across diverse areas such as health, climate change and technological advancement? Funders, governments, and institutions across the globe are increasingly expected to demonstrate the societal impact of research investments, particularly in areas such as health, climate change, and technological progress. However, there is currently no established framework for such an evaluation. To meet this challenge, the Institute for Scientific Information (ISI) has developed a framework to evaluate and visualize the societal impact of research in a responsible manner.

Science Meets Regions 2021-2024 - Advancing evidence for policy at local and regional level early outcomes and impact - Joint Research Centre (JRC). European Commission

“Science meets Regions” (SMR) originated in 2016, in the wake of a series of high level “Science meets Parliament” events organised by the JRC. It was soon realised that a thriving science for policy ecosystem at EU level requires an equally solid evidence-informed framework at local and regional level, where policies are actually implemented. It was this gap that SMR set out to fll, through a range of instruments (policy events, innovation camps, studies and pairing schemes). The present report draws some tentative conclusions and looks at early impacts of the programme.

2024 Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities (NTU Ranking) - National Taiwan University

The "Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities" is released by National Taiwan University, and is also known as NTU Ranking. NTU Ranking provides overall ranking, rankings by 6 fields, and rankings by 27 selected subjects. This ranking system employs bibliometric methods to analyze and rank the scientific paper performances of the world’s top universities. This ranking system evaluates the performances of the scientific papers of universities, and the indicators were designed to compare both the quality and the quantity of scientific papers in each university. For 2024, 1,561 universities are included in NTU Rankings 2024.

Inteligencia Artificial e IA Generativa: gobernanza, competencia, propiedad intelectual y mercado laboral - Telefónica

La inteligencia artificial (IA) y su evolución hacia la IA Generativa (IAGen) están adquiriendo un rol fundamental en la creación de modelos de negocio más eficientes, personalizados y disruptivos. En este documento se aporta un análisis del impacto de esta tecnología así como recomendaciones para responsables políticos e institucionales.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Ajuts Joan Oró per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació (FI) per a l'any 2025

Convocant: Departament de Recerca i Universitats