COMPÀS_
EMPRÈN

El teu repositori d’impuls a l’emprenedoria

Aquest repositori us facilita l’accés a les diferents iniciatives i programes que donen suport a l’emprenedoria.
S’adreça als estudiants i titulats universitaris que cerquen suport per emprendre, així com als agents públics i privats que volen estimular i disseminar les seves iniciatives dirigides als emprenedors.

Activitats destacades de suport a l'Emprenedoria
BizBarcelona 2021 - Fira de Barcelona - Recinte Montjuïc (Barcelona), 09/11/2021 - 11/11/2021
Business Model Lab - Curs d’introducció a la creació d’empreses - StartUB!Lab (Barcelona), 27/09/2021 - 10/11/2021
Cerca bàsica
Cerca avançada

Convocatòries destacades

VIII Premios Iberus-Exolum “Emprende” 2021

Durante el año 2021 se establece la VIII Edición del Programa de Premios Iberus – Exolum Emprende, que tendrá dos modalidades principales y una adicional basada en la resolución innovadora de un reto específico planteado por Exolum: Modalidad I: Generador de ideas de negocio basadas en el conocimiento; Modalidad II: Empresa Innovadora; Modalidad Adicional: Resolución del Reto. Podrán participar estudiantes, titulados/as, alumni, PAS i PDI de las Universidades pertenecientes al Campus Iberus (UdL, Unizar, UPNA, Unirioja).

Termini: 08/10/2021
Convocant:
Campus de Excelencia Internacional del Valle del Ebro (Campus Iberus)
Enisa Emprendedoras Digitales

Préstamos participativos para proyectos de emprendimiento digital femenino, dirigidos a pequeñas y medianas empresas emergentes o en crecimiento en las que una o varias mujeres ostenten una posición relevante de liderazgo o de poder dentro de sociedad: en el accionariado, en el órgano de administración o formando parte del equipo directivo. Esta línea está dirigida tanto a empresas de nueva creación como a aquellas que estén considerando un proyecto de consolidación, crecimiento o internacionalización.

Convocant:
Empresa Nacional de Innovación SA (ENISA)
Premis Creatic 2021 a l'Emprenedoria Universitària

Adreçats als alumnes universitaris dels graus o màsters de les Escoles universitàries del TecnoCampus matriculats en el curs 2020-2021 que presentin un projecte emprenedor.

Termini: 05/10/2021
TecnoCampus
Horizon - Women TechEU (HORIZON-EIE-2021-SCALEUP-01-03)

Women TechEU supports early-stage deep tech European start-ups founded, or co-founded by women, holding a top management position (CEO, CTO or equivalent) in the company at the time of submission. The company must be registered and established in an EU Member State or a Horizon Europe Associated Country for at least six months at the time of the submission. All deep tech domains are eligible, with the emphasis being on overall gender balance and the position held by women in the start-up.

Termini: 10/11/2021
European Commission
Young Inventors Prize 2022

The Young Inventors prize is open to any individual or group worldwide with a maximum age of 30 at the time of the award. You can propose any idea, project or product in any field of technology. Each proposal must be accompanied by supporting information that is already in the public domain, for example, granted intellectual property rights, published scientific papers, case studies or audio-visual material. The initiative must aim at using a technical solution to solve a problem within the framework of the United Nations Sustainable Development Goals.

Termini: 01/10/2021
Convocant:
European Patent Organisation (EPO)
Ferrer 4 Future: health innovation program

An open innovation program that aims to empower entrepreneurs and digital health businesses to develop disruptive health solutions through the use of digital technologies. CHALLENGE 1: Screening of mild cognitive impairment; CHALLENGE 2:cognitive and motor rehabilitation of mild cognitive impairment. Open to: entrepreneurs interested in co-developing disruptive solutions for health through digital technologies.

Termini: 29/09/2021
Ferrer Internacional, S.A
Women Entrepreneurs for STEAM

We look for projects that bring innovations to markets, value to the community and, potentially will impact the future economy and society. Startups and projects at early stage needing seed capital. Pre-money valuations from EUR 0.5 – 2.5 Millions. Projects led by women either as founders or co-founders Projects on STEAM (Deep Tech; HealthTech & Medtech; Biotech; Green and Digital Cities; Food and Foodchain Tech)

Convocant:
Women Angels for STEAM (WA4STEAM)
Premio de Emprendimiento en Protección de Datos Personales Ángela Ruiz Robles

Constituye su objeto premiar el desarrollo de una actividad empresarial, producto o servicio que tenga como características el ser original, creativo, innovador y con impacto social en relación con la protección de datos y la garantía de los derechos y libertades de las personas. Preferentemente, se considerarán de mayor interés aquellas actividades relativas a la gestión de los riesgos y soluciones relativos a tecnologías disruptivas, que traten sobre categorías especiales de datos, sobre tratamientos considerados de alto riesgo, que afecten a una parte significativa de la sociedad o grupos más expuestos como situaciones de violencia de género u otras situaciones de acoso.

Termini: 21/11/2021
Agencia Española de Protección de Datos
PepsiCo Open Innovation

PepsiCo plans to identify and develop strategic partnerships with external collaborators in different areas: Process and Equipment, Product and Ingredients, Packaging and Materials and Sustainability.

Termini: 01/01/2022
PepsiCo
Netmentora Bootcamp

Programa d'acompanyament empresarial amb una durada de fins a 4 mesos adreçat a empreses de recent creació (des de 6 mesos i fins a 3 anys amb el producte al mercat)