Logo Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

NOTÍCIES

18/09/2021
Apareixen més casos dels que es pensava d'al·lèrgia a les vacunes - El Nacional
Encara que s'han descrit pocs casos, s'estan produint algunes reaccions al·lèrgiques a les noves vacunes Covid-19 basades en ARNm. Generalment lleus i tractables, i no haurien de dissuadir les persones de vacunar-se, però s'han detectat en alguns casos. Els casos són el resultat d'una investigació que porta per títol Assessment of Allergic and Anaphylactic Reactions to mRNA Covid-19 Vaccines With Confirmatory Testing in a US Regional Health System (Avaluació de reaccions al·lèrgiques i anafilàctiques a les vacunes de ARNm Covid-19 amb proves de .../...

17/09/2021
La vacunació de dosis addicionals contra la COVID a residències engega una nova fase en la immunització contra la malaltia a Catalunya - Salut
La consellera de Drets Socials, Violant Cervera, i la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, han visitat aquest migdia la residència de gent gran Feixa Llarga de l’Hospitalet. Aquest centre ha començat avui a inocular una dosi addicional de la vacuna contra la Covid-19 a les persones usuàries, després que les autoritats sanitàries aprovessin ahir l’administració d’una tercera dosi entre el col·lectiu de persones grans que viuen en residències.

17/09/2021
Un estudio español aclara el posible uso del plasma convaleciente para tratar la COVID-19 en grupos específicos de pacientes - ISCIII
Una investigación española liderada por un equipo del Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda, en Madrid, y financiada con el Fondo COVID del ISCIII, ha analizado el uso de plasma procedente de personas convalecientes de la infección por SARS-CoV-2 para tratar a determinados pacientes ingresados por COVID-19. Los resultados, que acaban de ser publicados en la revista internacional Journal of Clinical Investigation, surgen de un ensayo clínico multicéntrico en el que han participado 350 pacientes de 27 hospitales españoles. Los resultados apuntan a un efecto favorable del plasma ya que parece .../...

17/09/2021
Determinada la cantidad de luz ultravioleta que inactiva el coronavirus - SINC
Para eliminar el 99 % del virus SARS-CoV-2 con luz ultravioleta se necesita una dosis de energía de 21,6 julios por metro cuadrado, según un estudio liderado por la Universidad Complutense de Madrid. La técnica se ha probado en ascensores y sistemas de transporte.

16/09/2021
El ISCIII logra un proyecto europeo que impulsará mejoras en la secuenciación del SARS-CoV-2 en España - ISCIII
El Centro Nacional de Microbiología (CNM) del Instituto de Salud Carlos III (ISCIII) ha recibido este jueves la visita de las ministras de Sanidad, Carolina Darias, y de Ciencia e Innovación, Diana Morant, que han podido conocer de primera mano, tras recorrer algunas de las instalaciones y entrevistarse con diversos responsables e investigadores, las labores de investigación y coordinación nacional que el CNM-ISCIII está llevando a cabo sobre secuenciación genómica del SARS-CoV-2.

RECURSOS
Dades actualitzades SARS-CoV-2 - Departament de Salut
El sistema de salut de Catalunya facilita diàriament informació numèrica, descriptiva i actualitzada sobre l'estat i l'evolució de la pandèmia de COVID-19 arreu del territori, mitjançant:1) Un mapa interactiu de casos positius que mostra el nombre de casos positius identificats per àrees geogràfiques; 2) l'ànalisi de les últimes dadesamb gràfiques dinàmiques i interactives sobre la pandèmia.; 3) el mapa de casos STOP COVID 19 que mostra el nombre de casos reportats pels usuaris mitjançant l'app stop COVID-19.

Global research on coronavirus disease (COVID-19) - World Health Organization (WHO)
WHO is gathering the latest scientific findings and knowledge on coronavirus disease (COVID-19) and compiling it in a database. We update the database daily from searches of bibliographic databases, hand searches of the table of contents of relevant journals, and the addition of other relevant scientific articles that come to our attention. The entries in the database may not be exhaustive and new research will be added regularly.

Sigues veraç. Instruccions per aprendre a detectar notícies falses - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)
Actualment, i més que mai, convé estar ben informats i no difondre notícies falses, com que l’Ibuprofè empitjora la salut en cas d'estar infectat pel Covid-19. En aquest full informatiu us donem consells útils per saber identificar-les.

Johns Hopkins Coronavirus Resource Center - Johns Hopkins University & Medicine
Interactive web-based dashboard hosted by the Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University, to visualize and track reported cases of COVID-19 in real-time.

Activitat de recerca a Catalunya vinculada a la COVID-19 - Departament de Recerca i Universitats
Espai web del Departament de Recerca i Universitats sobre l’activitat de recerca a Catalunya vinculada al coronavirus compila i explica projectes, fons de finançament i iniciatives solidàries. Es recullen prop d’una cinquantena de projectes amb el lideratge i la participació de centres de recerca, grans infraestructures, universitats i hospitals del nostre país que investiguen teràpies, vacunes i noves proves diagnòstiques per a la COVID-19.

MICROMECENATGE
No t'ho inventes - Una iniciativa #JoEmCorono de la Unitat Covid Persistent - Fundació Lluita contra la Sida / IrsiCaixa/ l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol
La COVID persistent és una malaltia real. Les persones que la patiu no esteu soles. Amb la teva aportació ens ajudes a impulsar la recerca sobre la COVID persistent.

Suma't a la investigació del Coronavirus - Hospital Vall d'Hebron/ VHIR
La malaltia infecciosa COVID-19, causada pel coronavirus SARS-CoV-2, es va iniciar a Wuhan (Xina) a finals de desembre de 2019 i s’ha estès de forma molt ràpida a la resta del món. El fet que les defenses del nostre organisme (el sistema immunològic) no hagin estat exposades abans a aquest virus, la seva alta capacitat de contagi i la gravetat dels seus símptomes pot suposar un dels reptes de salut més important de la nostra generació. Mentre els nostres herois, tant assistencials com personal de suport, salven vides, els herois de la recerca són també claus .../...

Per una abraçada - Clínic Barcelona-IDIBAPS
Avançar en la recerca és l’única solució per abordar i controlar la COVID-19 de manera definitiva. Per fer-ho, els investigadors del Clínic-IDIBAPS impulsen més de 100 projectes de recerca en diferents àmbits. Col·labora amb els equips de l’Hospital Clínic-IDIBAPS per vèncer la COVID-19 i tornar a estar junts, tornar a abraçar-nos.

Bellvitge investiga per lluitar contra el coronavirus SARS-CoV-2 - IDIBELL/Hospital Universitari de Bellvitge
L’Hospital Universitari de Bellvitge i l’Institut Català d’Oncologia, juntament amb l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge i la Universitat de Barcelona - Campus Bellvitge treballen units contra la COVID-19. Col·labora i forma part d’aquesta aliança en que la societat, els metges, el personal sanitari i els investigadors estem fent l'impossible per frenar el virus SARS-CoV-2

A Sant Pau lluitem contra el coronavirus - Hospital de Sant Pau
L’objectiu d’aquest campanya és captar donacions per cobrir les urgents necessitats assistencials a l’Hospital davant el coronavirus i finançar projectes de recerca. Amb la teva donació ho farem possible. Tots Som Sant Pau.

Pujar