Logo Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

NOTÍCIES

22/04/2021
Quan ens podrem treure la mascareta? Europa planteja escenaris per relaxar-ne l'ús - CCMA
El Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties avalua en un informe els efectes de la vacuna per relaxar les mesures anti-Covid. L'Agència Sanitària de la UE ha publicat la primera guia de recomanacions provisionals sobre com els països poden relaxar les restriccions anti-Covid, ara que cada cop hi ha més gent vacunada. El Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties, ECDC, ha publicat un estudi sobre l'ús de la mascareta i la distància en el nou context de vacunació de la població.

21/04/2021
Arriben les 24.000 primeres dosis de la vacuna de Janssen a Catalunya - Govern.cat
Aquesta tarda han arribat a Catalunya les 24.000 primeres dosis de la vacuna de Janssen. Aquesta vacuna, d'una única dosi, es començarà a administrar entre demà i divendres a les persones d’entre 70 i 79 anys.

21/04/2021
El GTM desaconseja usar agrupamiento de muestras para los test de antígenos - Ministerio de Ciencia e Innovación
El Grupo de Trabajo Multidisciplinar (GTM), que asesora al Ministerio de Ciencia e Innovación y apoya al Gobierno en materias científicas relacionadas con el COVID-19 y sus consecuencias futuras, analiza en un nuevo informe el agrupamiento de muestras para los test de antígeno. El informe explica que este método solo funciona bien cuando hay una prevalencia baja y se emplean técnicas de diagnóstico de alta precisión y sensibilidad.

21/04/2021
COVID vaccines and kids: five questions as trials begin - Nature
Parents are clamouring to enrol their kids in the first COVID-19 vaccine trials in young children. “Somebody told me they called and called and called until they were allowed to participate,” says Kawsar Talaat, an infectious-disease physician and vaccine scientist at the Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health in Baltimore, Maryland. She is part of a trial that began testing the Pfizer–BioNTech vaccine in children under 12 in late March.

21/04/2021
Large NIH clinical trial will test polyclonal antibody therapeutic for COVID-19 - NIH
A Phase 2/3 trial to evaluate a new fully-human polyclonal antibody therapeutic targeted to SARS-CoV-2, called SAB-185, has begun enrolling non-hospitalized people with mild or moderate cases of COVID-19. The trial, ACTIV-2, is sponsored by the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), part of the National Institutes of Health. The therapeutic was developed by SAB Biotherapeutics, Inc. (Sioux Falls, South Dakota).

RECURSOS
Dades actualitzades SARS-CoV-2 - Departament de Salut
El sistema de salut de Catalunya facilita diàriament informació numèrica, descriptiva i actualitzada sobre l'estat i l'evolució de la pandèmia de COVID-19 arreu del territori, mitjançant:1) Un mapa interactiu de casos positius que mostra el nombre de casos positius identificats per àrees geogràfiques; 2) l'ànalisi de les últimes dadesamb gràfiques dinàmiques i interactives sobre la pandèmia.; 3) el mapa de casos STOP COVID 19 que mostra el nombre de casos reportats pels usuaris mitjançant l'app stop COVID-19.

Global research on coronavirus disease (COVID-19) - World Health Organization (WHO)
WHO is gathering the latest scientific findings and knowledge on coronavirus disease (COVID-19) and compiling it in a database. We update the database daily from searches of bibliographic databases, hand searches of the table of contents of relevant journals, and the addition of other relevant scientific articles that come to our attention. The entries in the database may not be exhaustive and new research will be added regularly.

Sigues veraç. Instruccions per aprendre a detectar notícies falses - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)
Actualment, i més que mai, convé estar ben informats i no difondre notícies falses, com que l’Ibuprofè empitjora la salut en cas d'estar infectat pel Covid-19. En aquest full informatiu us donem consells útils per saber identificar-les.

Johns Hopkins Coronavirus Resource Center - Johns Hopkins University & Medicine
Interactive web-based dashboard hosted by the Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University, to visualize and track reported cases of COVID-19 in real-time.

Activitat de recerca a Catalunya vinculada a la COVID-19 - Secretaria d'Universitats i Recerca. Generalitat de Catalunya
Espai web del Departament d’Empresa i Coneixement sobre l’activitat de recerca a Catalunya vinculada al coronavirus compila i explica projectes, fons de finançament i iniciatives solidàries. Es recullen prop d’una cinquantena de projectes amb el lideratge i la participació de centres de recerca, grans infraestructures, universitats i hospitals del nostre país que investiguen teràpies, vacunes i noves proves diagnòstiques per a la COVID-19. També inclou una desena d’iniciatives de micromecenatge que permeten vehicular aportacions de la societat en suport .../...

MICROMECENATGE
RESPOSTA CORONAVIRUS! Col·labora amb la lluita contra el coronavirus a l'Hospital Clínic de Barcelona - Fundació Clínic Barcelona
La plataforma de crowdfunding social Migranodearena.org i l'Hospital Clínic de Barcelona -a través de la Fundació Clínic- han llançat una campanya per recaptar 150.000 que ajudaran a cobrir les despeses assistencials, materials i de recerca per combatre i frenar la COVID-19.

#JoEmCorono - Fundació Lluita contra la Sida / IrsiCaixa/ l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol
Des de l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol de Badalona (Barcelona), la Fundació Lluita contra la Sida i l'Institut d'Investigació de la Sida IrsiCaixa es treballa de forma incansable per lluitar contra la pandèmia a curt i llarg termini. D'una banda, el Dr. Bonaventura Clotet i el Dr. Oriol Mitjà lideren un assaig clínic que pretén frenar la transmissió de virus. D'altra banda, els doctors Bonaventura Clotet, Roger Paredes, Julià Blanco, Jorge Carrillo i Nuria Izquierdo treballen en un projecte conjunt amb el Barcelona Supercomputing Center (BSC), .../...

Suma't a la investigació del Coronavirus - Hospital Vall d'Hebron/ VHIR
La malaltia infecciosa COVID-19, causada pel coronavirus SARS-CoV-2, es va iniciar a Wuhan (Xina) a finals de desembre de 2019 i s’ha estès de forma molt ràpida a la resta del món. El fet que les defenses del nostre organisme (el sistema immunològic) no hagin estat exposades abans a aquest virus, la seva alta capacitat de contagi i la gravetat dels seus símptomes pot suposar un dels reptes de salut més important de la nostra generació. Mentre els nostres herois, tant assistencials com personal de suport, salven vides, els herois de la recerca són també claus .../...

Per una abraçada - Clínic Barcelona-IDIBAPS
Avançar en la recerca és l’única solució per abordar i controlar la COVID-19 de manera definitiva. Per fer-ho, els investigadors del Clínic-IDIBAPS impulsen més de 100 projectes de recerca en diferents àmbits. Col·labora amb els equips de l’Hospital Clínic-IDIBAPS per vèncer la COVID-19 i tornar a estar junts, tornar a abraçar-nos.

Bellvitge investiga per lluitar contra el coronavirus SARS-CoV-2 - IDIBELL/Hospital Universitari de Bellvitge
L’Hospital Universitari de Bellvitge i l’Institut Català d’Oncologia, juntament amb l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge i la Universitat de Barcelona - Campus Bellvitge treballen units contra la COVID-19. Col·labora i forma part d’aquesta aliança en que la societat, els metges, el personal sanitari i els investigadors estem fent l'impossible per frenar el virus SARS-CoV-2

Pujar