Logo Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

NOTÍCIES

10/06/2021
El Biobanc IDIBGI ha recollit més de 23.000 mostres durant l’any de la pandèmia - IDIBGI
El mes de maig de 2020, l’IDIBGI, l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta i l’Hospital de Santa Caterina de Salt van habilitar els circuits necessaris per recollir mostres del pacients COVID-19 ingressats a l’Hospital per processar-les i emmagatzemar-les a través del Biobanc, i així poder-les emprar en futurs projectes de recerca sobre la malaltia. Un any després s’han recollit més de 23.000 mostres d’uns 850 donants, principalment mostres provinents de derivats hemàtics: sèrum, plasma i capa leucocitària. Però també s’han recollit .../...

COVID-19: Learn from experience - World Health Organization (WHO) Europe
To date in the European Region, we have 55 million confirmed cases of COVID-19, and 1.2 million deaths. That’s 32% of cases reported globally, and 31% of all deaths. Overall, for 2 consecutive months we have seen a decline in terms of cases, hospitalizations and deaths. A total of 368 000 new cases were reported last week – a fifth of the weekly cases reported during Europe’s recent peak in April this year. For the first time since last autumn, new deaths dipped below 10 000 last week.

Parliament calls for COVID-19 vaccine patent waiver - European Parliament
To accelerate global vaccine rollout, MEPs demand the temporary lifting of intellectual property rights protection for COVID-19 vaccines. In a resolution adopted with 355 votes in favour, 263 against and 71 abstentions, Parliament proposes negotiations start for a temporary waiver of the WTO TRIPS Agreement on patents to improve global access to affordable COVID-19-related medical products and to address global production constraints and supply shortages.

10/06/2021
De la Unión Europea a Israel: datos, usos y riesgos de los pasaportes de vacunación - RTVE
Además del europeo, Israel, Dinamarca y Nueva York también han aprobado certificados digitales de vacunación. Con las vacaciones de verano a la vuelta de la esquina y la campaña de vacunación global contra la COVID-19 cada vez más avanzada, países, gobiernos a todos los niveles y empresas privadas se han puesto manos a la obra para ofrecer certificados digitales que hagan más fáciles los desplazamientos y el acceso al ocio o a la hostelería. Los mal llamados "pasaportes COVID" -porque ninguno de ellos es un documento de viaje ni interfiere en el derecho .../...

09/06/2021
Mixing COVID-19 vaccines appears to boost immune responses - Science
Faced with short supplies of COVID-19 vaccines and unforeseen side effects, some countries have adopted an unproven strategy: switching shots midstream. Most authorized vaccines require two doses administered weeks or months apart, but Canada and several European countries are now recommending a different vaccine for the second dose in some patients. Early data suggest the approach, born of necessity, may actually be beneficial.

RECURSOS
Dades actualitzades SARS-CoV-2 - Departament de Salut
El sistema de salut de Catalunya facilita diàriament informació numèrica, descriptiva i actualitzada sobre l'estat i l'evolució de la pandèmia de COVID-19 arreu del territori, mitjançant:1) Un mapa interactiu de casos positius que mostra el nombre de casos positius identificats per àrees geogràfiques; 2) l'ànalisi de les últimes dadesamb gràfiques dinàmiques i interactives sobre la pandèmia.; 3) el mapa de casos STOP COVID 19 que mostra el nombre de casos reportats pels usuaris mitjançant l'app stop COVID-19.

Global research on coronavirus disease (COVID-19) - World Health Organization (WHO)
WHO is gathering the latest scientific findings and knowledge on coronavirus disease (COVID-19) and compiling it in a database. We update the database daily from searches of bibliographic databases, hand searches of the table of contents of relevant journals, and the addition of other relevant scientific articles that come to our attention. The entries in the database may not be exhaustive and new research will be added regularly.

Sigues veraç. Instruccions per aprendre a detectar notícies falses - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)
Actualment, i més que mai, convé estar ben informats i no difondre notícies falses, com que l’Ibuprofè empitjora la salut en cas d'estar infectat pel Covid-19. En aquest full informatiu us donem consells útils per saber identificar-les.

Johns Hopkins Coronavirus Resource Center - Johns Hopkins University & Medicine
Interactive web-based dashboard hosted by the Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University, to visualize and track reported cases of COVID-19 in real-time.

Activitat de recerca a Catalunya vinculada a la COVID-19 - Departament de Recerca i Universitats
Espai web del Departament de Recerca i Universitats sobre l’activitat de recerca a Catalunya vinculada al coronavirus compila i explica projectes, fons de finançament i iniciatives solidàries. Es recullen prop d’una cinquantena de projectes amb el lideratge i la participació de centres de recerca, grans infraestructures, universitats i hospitals del nostre país que investiguen teràpies, vacunes i noves proves diagnòstiques per a la COVID-19.

MICROMECENATGE
No t'ho inventes - Una iniciativa #JoEmCorono de la Unitat Covid Persistent - Fundació Lluita contra la Sida / IrsiCaixa/ l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol
La COVID persistent és una malaltia real. Les persones que la patiu no esteu soles. Amb la teva aportació ens ajudes a impulsar la recerca sobre la COVID persistent.

Suma't a la investigació del Coronavirus - Hospital Vall d'Hebron/ VHIR
La malaltia infecciosa COVID-19, causada pel coronavirus SARS-CoV-2, es va iniciar a Wuhan (Xina) a finals de desembre de 2019 i s’ha estès de forma molt ràpida a la resta del món. El fet que les defenses del nostre organisme (el sistema immunològic) no hagin estat exposades abans a aquest virus, la seva alta capacitat de contagi i la gravetat dels seus símptomes pot suposar un dels reptes de salut més important de la nostra generació. Mentre els nostres herois, tant assistencials com personal de suport, salven vides, els herois de la recerca són també claus .../...

Per una abraçada - Clínic Barcelona-IDIBAPS
Avançar en la recerca és l’única solució per abordar i controlar la COVID-19 de manera definitiva. Per fer-ho, els investigadors del Clínic-IDIBAPS impulsen més de 100 projectes de recerca en diferents àmbits. Col·labora amb els equips de l’Hospital Clínic-IDIBAPS per vèncer la COVID-19 i tornar a estar junts, tornar a abraçar-nos.

Bellvitge investiga per lluitar contra el coronavirus SARS-CoV-2 - IDIBELL/Hospital Universitari de Bellvitge
L’Hospital Universitari de Bellvitge i l’Institut Català d’Oncologia, juntament amb l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge i la Universitat de Barcelona - Campus Bellvitge treballen units contra la COVID-19. Col·labora i forma part d’aquesta aliança en que la societat, els metges, el personal sanitari i els investigadors estem fent l'impossible per frenar el virus SARS-CoV-2

A Sant Pau lluitem contra el coronavirus - Hospital de Sant Pau
L’objectiu d’aquest campanya és captar donacions per cobrir les urgents necessitats assistencials a l’Hospital davant el coronavirus i finançar projectes de recerca. Amb la teva donació ho farem possible. Tots Som Sant Pau.

Pujar