Logo Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

18/10/2021
El CSIC desarrolla un test ultrasónico para evaluar la eficacia de las mascarillas sanitarias anti-covid - CSIC
Un equipo del Instituto de Tecnologías Físicas y de la Información (ITEFI), del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, ha desarrollado un test que permitiría determinar mediante ultrasonidos la transpirabilidad de las mascarillas faciales frente a la covid-19. La transmisión de ondas ultrasónicas a través de las mascarillas permite comprobar, de forma sencilla y sin contacto, cómo interaccionan las partículas de aire con la mascarilla, la apertura de los poros y la resistencia de los diferentes modelos, tanto higiénicas como con certificación .../...

18/10/2021
COVID: Así trabaja la industria farmacéutica para tener 12.000 millones de vacunas este año y hasta 24.000 en junio de 2022 - Farmaindustria
A final de septiembre, nueve meses y medio después de aprobarse la primera vacuna, la producción alcanzó los 7.500 millones de dosis. Hasta 83 plantas de producción situadas en 70 países participan en la fabricación de las sustancias necesarias para producir las vacunas.

15/10/2021
Prens estatines? Tens menys possibilitats de morir de covid - El Nacional
Milions de persones que prenen estatines tenen menys possibilitats de morir de covid, segons suggereix una investigació. Les estatines són uns dels fàrmacs més utilitzats per mantenir a ratlla el colesterol. De fet, els medicaments per reduir el colesterol són un dels medicaments més populars del món. També poden reduir la inflamació als vasos sanguinis, cosa que ha generat dubtes sobre si podrien ajudar amb els resultats en pacients amb coronavirus.

15/10/2021
ECDC supports Member States to increase COVID-19 vaccination acceptance and uptake in the EU/EEA - European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC)
While 74% of people aged 18 and over in the EU/EEA are currently fully vaccinated, coverage is far from equal across countries, ranging from 23% to 91% of people fully vaccinated. This highlights several gaps that must be addressed in order to increase COVID-19 vaccine uptake, as low vaccination rates in some countries or across population subgroups can result in the continued overloading of health care systems and preventable mortality rates.

14/10/2021
COVID super-immunity: one of the pandemic’s great puzzles - Nature
Around a year ago — before Delta and other variants entered the COVID-19 lexicon — virologists Theodora Hatziioannou and Paul Bieniasz, both at Rockefeller University in New York City, set out to make a version of a key SARS-CoV-2 protein with the ability to dodge all the infection-blocking antibodies our body makes. The goal was to identify the parts of spike — the protein SARS-CoV-2 uses to infect cells — that are targeted by these neutralizing antibodies in order to map a key part of our body's attack on the virus.

RECURSOS
Dades actualitzades SARS-CoV-2 - Departament de Salut
El sistema de salut de Catalunya facilita diàriament informació numèrica, descriptiva i actualitzada sobre l'estat i l'evolució de la pandèmia de COVID-19 arreu del territori, mitjançant:1) Un mapa interactiu de casos positius que mostra el nombre de casos positius identificats per àrees geogràfiques; 2) l'ànalisi de les últimes dadesamb gràfiques dinàmiques i interactives sobre la pandèmia.; 3) el mapa de casos STOP COVID 19 que mostra el nombre de casos reportats pels usuaris mitjançant l'app stop COVID-19.

Global research on coronavirus disease (COVID-19) - World Health Organization (WHO)
WHO is gathering the latest scientific findings and knowledge on coronavirus disease (COVID-19) and compiling it in a database. We update the database daily from searches of bibliographic databases, hand searches of the table of contents of relevant journals, and the addition of other relevant scientific articles that come to our attention. The entries in the database may not be exhaustive and new research will be added regularly.

Sigues veraç. Instruccions per aprendre a detectar notícies falses - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)
Actualment, i més que mai, convé estar ben informats i no difondre notícies falses, com que l’Ibuprofè empitjora la salut en cas d'estar infectat pel Covid-19. En aquest full informatiu us donem consells útils per saber identificar-les.

Johns Hopkins Coronavirus Resource Center - Johns Hopkins University & Medicine
Interactive web-based dashboard hosted by the Center for Systems Science and Engineering (CSSE) at Johns Hopkins University, to visualize and track reported cases of COVID-19 in real-time.

Activitat de recerca a Catalunya vinculada a la COVID-19 - Departament de Recerca i Universitats
Espai web del Departament de Recerca i Universitats sobre l’activitat de recerca a Catalunya vinculada al coronavirus compila i explica projectes, fons de finançament i iniciatives solidàries. Es recullen prop d’una cinquantena de projectes amb el lideratge i la participació de centres de recerca, grans infraestructures, universitats i hospitals del nostre país que investiguen teràpies, vacunes i noves proves diagnòstiques per a la COVID-19.

MICROMECENAZGO
No t'ho inventes - Una iniciativa #JoEmCorono de la Unitat Covid Persistent - Fundació Lluita contra la Sida / IrsiCaixa/ l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol
La COVID persistent és una malaltia real. Les persones que la patiu no esteu soles. Amb la teva aportació ens ajudes a impulsar la recerca sobre la COVID persistent.

Suma't a la investigació del Coronavirus - Hospital Vall d'Hebron/ VHIR
La malaltia infecciosa COVID-19, causada pel coronavirus SARS-CoV-2, es va iniciar a Wuhan (Xina) a finals de desembre de 2019 i s’ha estès de forma molt ràpida a la resta del món. El fet que les defenses del nostre organisme (el sistema immunològic) no hagin estat exposades abans a aquest virus, la seva alta capacitat de contagi i la gravetat dels seus símptomes pot suposar un dels reptes de salut més important de la nostra generació. Mentre els nostres herois, tant assistencials com personal de suport, salven vides, els herois de la recerca són també claus .../...

Per una abraçada - Clínic Barcelona-IDIBAPS
Avançar en la recerca és l’única solució per abordar i controlar la COVID-19 de manera definitiva. Per fer-ho, els investigadors del Clínic-IDIBAPS impulsen més de 100 projectes de recerca en diferents àmbits. Col·labora amb els equips de l’Hospital Clínic-IDIBAPS per vèncer la COVID-19 i tornar a estar junts, tornar a abraçar-nos.

Bellvitge investiga per lluitar contra el coronavirus SARS-CoV-2 - IDIBELL/Hospital Universitari de Bellvitge
L’Hospital Universitari de Bellvitge i l’Institut Català d’Oncologia, juntament amb l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge i la Universitat de Barcelona - Campus Bellvitge treballen units contra la COVID-19. Col·labora i forma part d’aquesta aliança en que la societat, els metges, el personal sanitari i els investigadors estem fent l'impossible per frenar el virus SARS-CoV-2

A Sant Pau lluitem contra el coronavirus - Hospital de Sant Pau
L’objectiu d’aquest campanya és captar donacions per cobrir les urgents necessitats assistencials a l’Hospital davant el coronavirus i finançar projectes de recerca. Amb la teva donació ho farem possible. Tots Som Sant Pau.

Pujar