El contingut d’aquesta publicació divulgativa introdueix el lector en el concepte de desinformació i la relaciona amb la intencionalitat que hi ha darrera seu. Alhora, el familiaritza amb els principals tipus de desinformació que acostumem a trobar avui en les xarxes socials, i finalment li ofereix eines i estratègies per a combatre-les. L'informe, generat en un primer moment com una eina d’ús pràctic per al professorat d’ensenyament secundari, dins del marc del projecte MediaLiteracy, finançat per la Comissió Europea, s’ha obert també al conjunt de la ciutadania, i molt especialment a als legisladors, comunicadors i divulgadors i totes aquelles persones interessades a prendre consciència de l’existència i les formes de transmissió de les notícies falses o enganyoses en un entorn tan incert com les xarxes socials, alguns dels quals estan estretament relacionats amb la manipulació o malinterpretació de conceptes científics (fake science).
Infografia sobre com es troba representat el talent femení en tot el cicle de la recerca i la innovació a Catalunya.
Infografia sobre la producció científica en ciències agroalimentàries a Catalunya per al període 2017-2019.
Aquest informe actualitza l’estudi del període 2012-2016 amb l’anàlisi bibliomètrica de la producció bibliogràfica catalana en ciències agroalimentàries publicada entre 2017 i 2019. La font utilitzada ha estat la Web of Science (WOS), de la qual s’ha seleccionat per a l’estudi el grup de publicacions anomenat “documents citables”, format per articles, resums i proceeding or conference papers, tots ells considerats vehicles habituals de transmissió de la recerca científica i tecnològica.