COMPÀS FUNDS

COMPÀS_
KNOWLEDGE

Les publicacions que cal conèixer sobre recerca i innovació

"
Cerca bàsica
Cerca avançada

Desinformació a les xarxes socials: Què és i com identificar-la

El contingut d’aquesta publicació divulgativa introdueix el lector en el concepte de desinformació  i la relaciona amb la intencionalitat que hi ha darrera seu. Alhora, el familiaritza amb els principals tipus de desinformació que acostumem a trobar avui en les xarxes socials, i finalment li ofereix eines i estratègies per a combatre-les. L'informe, generat en un primer moment com una eina d’ús pràctic per al professorat d’ensenyament secundari, dins del marc del projecte MediaLiteracy, finançat per la Comissió Europea, s’ha obert també al conjunt de la ciutadania, i molt especialment a als legisladors, comunicadors i divulgadors i totes aquelles persones interessades a prendre consciència de l’existència i les formes de transmissió de les notícies falses o enganyoses en un entorn tan incert com les xarxes socials, alguns dels quals estan estretament relacionats amb la manipulació o malinterpretació de conceptes científics (fake science).

Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)
Mitjans i comunicació, Xarxes socials

Descàrrega