COMPÀS__

Número 522 - 15 de maig de 2023

Consulta el nostre històric Núm. 562 Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559

RECURSOS

Compàs Funds - Oportunitats en ciència i tecnologia - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Compàs Funds ofereix informació sobre les principals oportunitats d'impuls i finançament per a la recerca, la transferència de coneixement i l'emprenedoria científica i tecnològica, tant per a investigadors com per a joves empresaris. Mitjançant un senzill cercador es pot accedir a aquelles convocatòries que més s'ajustin als criteris de cada usuari.

El sector de l'automoció a Catalunya - Píndola sectorial (Març 2023) - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

La indústria de l'automoció és el tercer sector industrial a Catalunya amb una facturació de 14.730 milions d'euros i que dona feina a 36.655 persones en 365 empreses dedicades a la fabricació d'automòbils. Catalunya compta amb empreses de tota la cadena de valor de l’automoció i un ecosistema de suport de la indústria format per empreses d’enginyeria i serveis, centres de tecnologia i R+D, clústers, entitats de suport i universitats i centres de formació.

World University Rankings 2023 - Center for World University Rankings (CWUR)

The Center for World University Rankings (CWUR) publishes the only global university ranking that measures the quality of education and training of students as well as the prestige of the faculty members and the quality of their research without relying on surveys and university data submissions. 20,531 institutions were ranked, and those that placed at the top made the Global 2000 list.

Informe Switch: L’audiovisual augmentat - Tendències per a un audiovisual en canvi - Clúster Audiovisual de Catalunya

L’informe analitza les principals tendències que estan modelant el futur del sector audiovisual i les divideix en tres conceptes clau: la intel·ligència artificial (IA), l’audiovisual immersiu i el Web3.

CORDIS Results Pack on fertilisers and soil nutrition - European Commission

Fertilisers play a fundamental role in food security. Their production and cost is largely dependent on the availability of natural gas, and following Russia’s invasion of Ukraine, the world faces a fertiliser crisis that is driving up food prices. This Results Pack on Fertilisers highlights 13 EU-funded research projects that can help alleviate the pressures placed on farmers and consumers, through the innovative synthesis, use and recapture of fertilisers and improved nutrient management.

Mapping ERC frontier research Horizon 2020 Research and Innovation Framework Programme (2014-2020) - European Research Council Executive Agency (ERCEA)

The overview shows and offers an introduction with general statistics about the ERC's H2020 project portfolio and include highlights from all factsheets to give a glimpse of the information they contain.

VI Encuesta de percepción social de la innovación en España - Fundación Cotec para la Innovación

La Encuesta de Percepción Social de la Innovación en España, realizada anualmente desde 2017, con la colaboración de Sigma Dos, busca medir la opinión de la ciudadanía sobre diferentes asuntos relacionados con la innovación, como el impacto de la tecnología en el empleo, la evolución del teletrabajo o la respuesta al fenómeno de la despoblación.

Ciencia de la Comunicación Científica - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

Proyecto dirigido a mejorar la calidad e impacto de la comunicación científica a través del impulso de una comunicación más eficaz, ética y profesional.

Science Europe Conference Report on Open Science - Science Europe

Science Europe organised a Conference on Open Science on 18 and 19 October 2022. The goal was to bring clarity to ongoing discussions on openness and to present a comprehensive overview of the transition to Open Science. This report highlights the main ideas and insights that emerged from the discussions between experts and participants.

Space Applications in Agriculture: Enhancing Food and Water Security, Improving Climate Action - World Economic Forum

The value of space technologies in agriculture is becoming more widely recognized and their usage is increasing. As costs come down and resolution improves, insights from satellites could help address significant issues such as food waste, freshwater usage and CO2 emissions from agriculture.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Beques d'investigació sobre Bioètica 2023

Convocant: Fundació Víctor Grífols i Lucas