COMPÀS__

Número 571 - 17 de juny de 2024

Consulta el nostre històric Núm. 575 Núm. 574 Núm. 573 Núm. 572

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Observatori de Barcelona - Informe 2023 - Societat del coneixement - Ajuntament de Barcelona / Cambra de Comerç de Barcelona

L'Observatori Barcelona és un projecte conjunt de la Cambra de Comerç de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona que té per objectiu comparar la ciutat de Barcelona amb les principals ciutats europees i del món. En aquest capítol es presenten els indicadors de l'àmbit del coneixement.

Accés a l'informe complet

Progress Toward Gender Equality in Research & Innovation – 2024 Review - Elsevier

Elsevier's 2024 Gender Report tracks and analyzes data across 18 countries and 2 regions (EU 27 and the world) examining women’s performance in research and innovation across disciplines and career stages. The Report provides new insights into interdisciplinarity, multidisciplinarity, grant recipients, patent applications, open access, UN Sustainable Development Goals (SDG) research areas, as well as alternative metrics including policy and media citations.

Dashboard

World infographic

EU27 infographic

ERA Talent Platform - The one-stop-shop gateway for researchers and innovators in Europe and beyond - European Commission

The ERA Talent Platform serves as a comprehensive online gateway for researchers and research and innovation institutions. It provides direct access to a range of services, including EURAXESS networks and portals, the HR Excellence in Research award, the RESAVER pension scheme, the Innovation Talent Platform and the Research and Innovation Careers Observatory.

Annual Report on Research and Technological Development Activities of the European Union and Monitoring of Horizon Europe and Horizon 2020 in 2023 - European Commission

This report provides a non-exhaustive overview of the EU's key research and innovation (R&I) activities in 2023 and the monitoring of Horizon Europe, Horizon 2020 and the Euratom Programme.

Space innovation Technology Platform - European Patent Office (EPO)

This platform offers a real-time window into the state of innovation in two important domains of space: cosmonautics and space observation. It aims to support inventors, scientists, engineers, companies, policymakers, space agencies and scholars in accessing patent information containing some of the most advanced technical knowledge on space innovation.

2024 RUR World University Rankings - Round University Ranking LLC

RUR World University Rankings evaluate performance of 1200+ world’s leading higher education institutions by 20 indicators grouped into 4 key areas of university activity: Teaching, Research, International Diversity, Financial Sustainability.

The Global Startup Ecosystem Report 2024 - Startup Genome

The Global Startup Ecosystem Report 2024 (GSER 2024) is a comprehensive analysis of the current state of startup ecosystems worldwide. Now in its 12th year, the GSER provides insights into the world’s leading startup ecosystems, emerging trends, and key challenges facing entrepreneurs. It is based on extensive research and analysis of data from 4.5 million startups across 300 global ecosystems and over a decade of independent research and providing policy advice to more than 160 economic and innovation ministries and public/private agencies in over 55 countries.

Times Higher Education (THE) University Impact Rankings 2024 - TES Global Ltd

Times Higher Education presents the University Impact Rankings for 2024, identifying and celebrating universities that excel across multiple United Nations Sustainable Development Goals (SDGs). Not only do these institutions stand out in individual areas but they also demonstrate comprehensive excellence in contributing to global sustainable development. By excelling in a variety of SDGs, these universities showcase their commitment to addressing the world's most pressing challenges, including environmental sustainability, social inclusion, economic growth and partnerships. The 2024 Impact Rankings evaluated 2,152 universities from 125 countries/regions.

Global Trends in Innovation Patterns: A Complexity Approach - World Intellectual Property Organization (WIPO)

Technological know-how in a country shapes its growth potential and competitiveness. Scientific publications, patents, and international trade data offer complementary insights into how ideas from science, technology, and production evolve, combine, and are transformed into capabilities. Analyzing their trajectories enables a more comprehensive and multifaceted understanding of the whole innovation process, from generating ideas to internationally commercializing products.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Ajuts Crea Feina Investiga Barcelona 2024 per afavorir la contractació de personal científic

Convocant: Ajuntament de Barcelona