COMPÀS__

Número 533 - 5 de setembre de 2023

Consulta el nostre històric Núm. 575 Núm. 574 Núm. 573 Núm. 572

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Oportunitats de finançament europeu en l’àmbit de la recerca i la innovació - Departament d'Acció Exterior i Unió Europea

La recerca i la innovació són pilars del sistema de finançament europeu. En aquest sentit, cal destacar l’Horizon Europe, que actualment és el programa marc de recerca i innovació de la Unió Europea per al període 2021-2027 i l’instrument fonamental per a dur a terme les polítiques d’R+D+i a la UE.

Recomanacions per inspirar les joves a emprendre (Manuals #HacksDona + Empresa - Núm. 5) - Departament d'Empresa i Treball

Hi ha innombrables oportunitats cada dia per ajudar les joves a adquirir la confiança i les habilitats necessàries per emprendre, donar-se suport i agafar el lideratge. En aquest manual tractem: 1. Representació de l’emprenedoria femenina; 2. Conscienciació sobre la igualtat i la bretxa de gènere; 3. Visibilització de dones emprenedores; 4. Empoderament contra els estereotips; 5. Pensar en gran, pensar en tecnologia; 6. Connectar amb les futures generacions; 7. Generar una comunitat feminista.

Novetats documentals de Recerca i Universitats - Juliol 2023 - Departament de Recerca i Universitats

Aquest butlletí s'edita des del mes d'octubre de 2013. Conté llibres, documents i informes dels àmbits de la gestió i de les polítiques d'universitats i recerca, tant en format paper com electrònic. Tots aquests documents, així com llibres de divulgació científica o novel·les de temàtica científica o escrites per científics, es poden descarregar directament o demanar en préstec.

New standards and tools for more attractive research careers in the Union - European Commission

Researchers and other research professionals are the backbone of the European Research Area, which aims to create a single market for researchers, knowledge and technology.

The public-public “Partnership for Research and Innovation in the Mediterranean Area” (PRIMA), fosters joint research and innovation (“R&I”) approaches to improve water provision, sustainable agriculture and food production in the Mediterranean area. The present report provides an interim evaluation of PRIMA and assesses the criteria of effectiveness, efficiency, relevance, coherence as well as added value to the European Union (EU). Overall, the report comes to a positive conclusion about PRIMA and its progress. In its conclusion, the report proposes recommendations concerning the programme's second half.

La Comunicación Científica en España - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

El estudio "La Comunicación Científica en España" es una iniciativa enmarcada en el proyecto estratégico “Ciencia de la Comunicación Científica” de FECYT. El objetivo es analizar el estado actual de la comunicación científica en España e identificar necesidades, espacios y campos no cubiertos con el objetivo de diseñar estrategias encaminadas a mejorar la calidad e impacto de la comunicación científica en nuestro país y lograr, en último término, el desarrollo de una comunicación científica más eficaz, ética y profesional.

Indicadores de actividad en cultura científica en España 2020-2021 - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

En este informe se recogen los indicadores más relevantes entre 2020 y 2021 de recursos y actividades en cultura científica de universidades, organismos públicos de investigación y museos de ciencia, recopilados en el marco del protocolo de recogida de datos puesto en marcha por FECYT para analizar la evolución de dichos indicadores.

COVID-19, resilience and the interface between science, policy and society - Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD)

This is the last in a series of three reports that explore how science was mobilised in response to the COVID-19 pandemic. The report focuses on system-level issues and highlights challenges and opportunities that are inherent to the organisation of science systems and that need to be addressed to improve the resilience of these systems and their capacity to address complex societal challenges and crises. The analysis is structured around five interconnected themes: the strategic mobilisation of science capacity; managing conflicting priorities; co-ordination and collaboration across levels of governance; transdisciplinary and reflexive science; and dynamic and system-oriented governance. Key areas for intervention and more specific policy actions are identified under each theme and provide a framework for systemic action to strengthen science in support of socio-technological transitions.

Academic Ranking of World Universities 2023 - ShanghaiRanking Consultancy

The Academic Ranking of World Universities (ARWU) uses six objective indicators to rank world universities, including the number of alumni and staff winning Nobel Prizes and Fields Medals, number of highly cited researchers selected by Clarivate, number of articles published in journals of Nature and Science, number of articles indexed in Science Citation Index Expanded™ and Social Sciences Citation Index™ in the Web of Science™, and per capita performance of a university. More than 2500 universities are actually ranked by ARWU every year and the best 1000 are published.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

V edició del concurs Ciència en Memes

Convocant: Delegació del CSIC a Catalunya