COMPÀS__

Número 552 - 31 de gener de 2024

Consulta el nostre històric Núm. 575 Núm. 574 Núm. 573 Núm. 572

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

APTE Top 100 Startups 2023 - Asociación de Parques Científicos y Tecnológicos de España

Listado con las 100 mejores startups del año 2023 ubicadas en sus 51 parques científicos y tecnológicos presentes en 15 comunidades autónomas españolas.

Recomanacions per acompanyar les dones emprenedores (Manuals #HacksDona + Empresa - Núm. 9) - Departament d'Empresa i Treball

Aquest article recull algunes recomanacions per acompanyar les dones emprenedores, que per les seves experiències i la seva socialització particular, poden viure el procés d’emprenedoria diferent a com el viuen els homes. Aquests, de fet, històricament han estat més propensos a crear noves empreses que les dones. I tenint en compte que el procés emprenedor té forma d'embut, aquest triatge és encara més exigent en el cas de les idees liderades per dones.

Novetats documentals de Recerca i Universitats - Gener 2024 - Departament de Recerca i Universitats

Research Security (Factsheet) - European Commission

This initiative supports Member States and the research and innovation sector to enhance research security across Europe. It aims at managing risks such as undesirable transfer of critical technology, malign influence, and ethical or integrity violations by third countries.

Mutual learning exercise on knowledge valorisation – Focus on skills, intersectoral cooperation and incentive systems - European Commission

The general objective of this Thematic Report is to introduce and provide reflections on the topic as well as provide shared results and conclusions from MLE participants of the current state of multi-stakeholder networks and related existing framework conditions at the national level.

Patents, trade marks and startup finance: Funding and exit performance of European startups - European Patent Office (EPO)

This joint study by the EPO and the EUIPO focuses on how innovative startups obtain financing to develop their ideas into new products for the marketplace. It examines how IP rights can help the providers of initial financing to exit successfully by selling to another company or going public with a stock market flotation.

Metodología de clasificación de revistas de Humanidades y Ciencias Sociales con sello de calidad FECYT - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

Esta publicación explica detalladamente la metodología empleada para llevar a cabo la clasificación de revistas con sello de calidad FECYT. A fecha de publicación de este documento, existe un corpus de 634 revistas cuya calidad ha sido contrastada y avalada por la FECYT. De ellas, el 85% pertenecen a las disciplinas de humanidades y ciencias sociales.

Dones en les TIC. Dossier estadístic 2023 - Institut català de les Dones

El present dossier és el tercer que publica l’Observatori de la Igualtat de Gènere, òrgan adscrit a l’Institut Català de les Dones (ICD), dedicat a les dones en el sector de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Com a novetat, en aquesta edició s’ha comptat amb la col·laboració de la Direcció General de Societat Digital del Departament d’Empresa i Treball, incorporant un apartat especial d’estratègies per pal·liar el biaix de gènere en les TIC.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Contractes de Recerca Avançada Fundació BBVA - Hospital Clínic Barcelona Joan Rodés - Josep Baselga 2023

Convocant: Fundación BBVA / Hospital Clínic Barcelona