COMPÀS__

Número 508 - 23 de gener de 2023

Consulta el nostre històric Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559 Núm. 558

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Consulta pública Pla Estratègic 2025-2027 d'Horizon Europe - Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)

En el marc de l’elaboració del Pla Estratègic 2025-2027 d’Horitzó Europa (programa marc de finançament de la recerca i la innovació),  la Comissió Europea (CE) ha publicat una consulta pública per recollir els interessos, necessitats i expectatives de la comunitat científica i de tots aquells actors interessats en recerca i innovació (R+I). Aquest Pla defineix les orientacions estratègiques clau en R+I del proper període, tot seguint l’agenda política de la CE del moment ( “La meva agenda per Europa” liderada per Ursula von der Leyen o les polítiques del Pacte verd o digitalització, entre d’altres) i és la base per elaborar els programes de treball (WP) del Pilar 2 així com de les seves respectives convocatòries i línies de finançament. Termini: 13 de febrer 2023.

R&I contribution to the achievement of the Sustainable Development Goals (SDGs), elaboration of specific topics: Final report - European Commission

A growing concern for sustainability and the application of the 2030 Agenda and the 17 SDGs are at the core of recent European policies. This study aims to support the Directorate General on Research and Innovation (DG R&I) in the development of the 3Ps (Planet, Prosperity and People) dashboards by identifying, rationalising and analysing indicators, which will be used to measure the contribution of research and innovation (R&I) in the achievement of the Sustainable Development Goals (SDGs) and into the wider SDGs areas of implementation, i.e., at a higher level of aggregation.

Exploration of citizen engagement methodologies in European R&I projects - European Commission

The Consumer and Citizen Engagement Working Group (CCE WG), previously Consumer Engagement, is part of the BRIDGE initiative and aims at creating a structured cross-cutting understanding of the role and methodologies of engagement in European R&I projects.

Mutual learning exercise on citizen science initiatives: policy and practice. Fifth thematic report, Scaling up citizen science - European Commission

This Report addresses meanings, dimensions, models and approaches/strategies of scalability in citizen science as well as drivers, success factors and challenges of (up)scaling citizen science projects and initiatives across Europe.

Assessing the Influence of ERC-funded Research on Patented Inventions - European Research Council (ERC)

The objective of this study is to identify and analyse the patents that can be linked to ERC-funded projects (through citations to the publications generated by such projects) and subsequently classify them in large technology areas.

La excelencia y la innovación en la divulgación científica. Selección de proyectos de la Convocatoria de ayudas para el fomento de la cultura científica, tecnológica y de la innovación 2019. Edición 2022. - Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

La Convocatoria de ayudas para el fomento de la cultura científica, tecnológica y de la innovación en su edición de 2019 recibió 713 propuestas. La Comisión de Evaluación seleccionó para su financiación, de acuerdo con los criterios establecidos en la guía de evaluación, 189 de estas propuestas, que se ejecutaron lo largo de 2020 y 2021. Este catálogo recoge diez de estas 189 actividades, ordenadas alfabéticamente, que han destacado en alguno de los criterios utilizados en la evaluación de la Convocatoria: objetivos, impacto, originalidad, formatos, públicos, valores, etc. El objetivo de esta selección es poner en valor la calidad de los proyectos financiados, así como servir de inspiración a aquellas entidades que quieran poner en marcha actividades de divulgación de la ciencia y la innovación.

Producció Local. Pòdcast sobre alimentació, ciència i sostenibilitat - Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA)

Producció Local és un pòdcast de l'IRTA amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i la col·laboració de Ràdio Caldes. Parlem de ciència i alimentació i dels reptes de futur de la nostra societat, i ho fem a partir de projectes i iniciatives de la ciutat de Barcelona.

Consells per afrontar un projecte de recerca i innovació (Píndoles audiovisuals) - Universitat Politècnica de Catalunya (UPC)

Recull de píndoles audiovisuals adreçades al personal docent i investigador, i a persones que gestionen projectes d’RDI de la UPC que  expliquen, partint de la seva experiència, aspectes claus a tenir en compte a l’hora d’elaborar, executar, justificar i difondre un projecte de recerca i innovació.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

ICREA Senior Call 2023

Convocant: Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA)