Logo Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació
COMPÀS__
UPDATE
Recull d’informació setmanal de les principals notícies i activitats sobre política científica, institucions i agents de la recerca a nivell català, espanyol i europeu.

Número 426 - 8 de març de 2021

Consulta el nostre històric

Núm. 563 Núm. 562 Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559 Núm. 558

RECURSOS

COVID-19: Estat de la recerca - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Durant l’actual crisi internacional que vivim amb la pandèmia del Covid-19 us donem accés a un complet butlletí amb un recull d’informacions i recursos que us aporta una completa i actualitzada visió de l’estat de la recerca i l’evolució constant de la pandèmia.

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Manifest 8M 2021 Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya - Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC)

Manifest unitari de la Comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya, com a representants del sistema universitari i de recerca català pel que fa a les qüestions relacionades amb la igualtat de gènere.

European Research & Innovation Days 2020 - Report - European Commission

The European Research and Innovation Days is the European Commission’s annual flagship Research and Innovation event. In 2020, it was a fully virtual event, with the Policy conference and the Science is Wonderful! Exhibition both taking place online. This report summarizes the results of the plenary sessions and hub sessions per hub and in the annex, there is more information about the outcomes of specific workshops and sessions and the next steps of specific policy areas.

Collaboration: A key to unlock the challenges of rare diseases research - European Commission

The EU facilitates the formation of multidisciplinary consortia with participants from universities, research organisations, healthcare providers, SMEs, industry and patient organisations from across Europe and beyond. Over the past 14 years, the EU has supported this field extensively through its Framework Programmes for Research and Innovation with more than €2.4 billion attributed to over 800 research and innovation projects. Research on rare diseases is supported by FP7 (2007-2013) and continues to be supported in Horizon 2020 (2014- 2020) in various ways with the majority of the funds directed towards collaborative research projects (consortia) under the Health theme and the Health Societal Challenge respectively.

QuizzFCRI: Fem visible la transferència el 8M! - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

El programa #Dones&Ciència de l’FCRI i el Pla de Doctorats Industrials et proposem aquest repte: comprova en 2 minuts el teu grau de coneixement sobre la transferència i la recerca col·laborativa pel que fa a les dones que formen part d’algun projecte de Doctorats Industrials.

Mòdul d’intel·ligència artificial de la Plataforma RIS3-MCAT - Generalitat de Catalunya

Eina que permet explorar de forma interactiva actors, especialitzacions, reptes, col·laboracions internacionals i projectes d’intel·ligència artificial a Catalunya.

Les dones a Catalunya 2021 - Institut Català de les Dones

El present dossier estadístic ha estat elaborat per l’Observatori de la Igualtat de Gènere (OIG), òrgan adscrit a l’Institut Català de les Dones (ICD), amb motiu del 8 de març de 2021, dia Internacional de les Dones. Es tracta d’un recull dels principals indicadors disponibles, a dia d’avui, de les desigualtats entre dones i homes a Catalunya en alguns aspectes de les nostres vides. S'inclouen dades sobre titulació universitària per branques de coneixement i sobre formació i ocupació en el sector TIC.

Intellectual Property and Artificial Intelligence: A literature review - Joint Research Centre (JRC). European Commission

Artificial intelligence has entered into the sphere of creativity and ingenuity. Recent headlines refer to paintings produced by machines, music performed or composed by algorithms or drugs discovered by computer programs. This paper discusses the possible implications of the development and adoption of this new technology in the intellectual property framework and presents the opinions expressed by practitioners and legal scholars in recent publications.

Científicas en Cifras 2021 - Ministerio de Ciencia e Innovación

El informe analiza la presencia de las mujeres en los distintos ámbitos y niveles de la ciencia en España, con especial atención a la carrera investigadora en Organismos Públicos de Investigación (OPIs) y universidades.

Informe del GTM sobre Contratación de personal científico en el Sistema Público de Investigación - Ministerio de Ciencia e Innovación

El Grupo de Trabajo Multidisciplinar (GTM), que asesora al Ministerio de Ciencia e Innovación y apoya al Gobierno en materias científicas relacionadas con el COVID-19 y sus consecuencias futuras, ha analizado los procedimientos para la contratación de científicos actualmente en vigor en España con el objetivo de hacer más atractiva la carrera investigadora y, en consecuencia, atraer y retener talento nacional e internacional.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Ajuts per a tesis doctorals en català (TDCAT 2021)

Convocant: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)