Logo Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació
COMPÀS__
UPDATE
Recull d’informació setmanal de les principals notícies i activitats sobre política científica, institucions i agents de la recerca a nivell català, espanyol i europeu.

Número 560 - 2 de abril de 2024

Consulta el nostre històric

Núm. 564 Núm. 563 Núm. 562 Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Mapa del Coneixement de Catalunya - Departament de Recerca i Universitats

El Mapa del Coneixement ofereix a la ciutadania una representació geogràfica del desplegament del sistema de recerca i universitats de Catalunya. D’aquesta manera apropa l'activitat científica i acadèmica a tothom mitjançant una eina intuïtiva que permet accedir a la informació dels diferents centres i infraestructures de recerca, així com consultar l'oferta formativa de les universitats catalanes, que es desenvolupa en facultats i escoles d'arreu del país.

Novetats documentals de Recerca i Universitats - Març 2024 (Monogràfic Gènere) - Departament de Recerca i Universitats

Aquest butlletí s'edita des del mes d'octubre de 2013 i conté llibres, documents i informes dels àmbits de la gestió i de les polítiques d'universitats i recerca, tant en format paper com electrònic.

RECERCAT. Butlletí electrònic de la recerca a Catalunya - Número 196 - 26 de març de 2024 - Departament de Recerca i Universitats

RECERCAT, el butlletí electrònic del Departament de Recerca i Universitats amb informació sobre recerca, ciència i tecnologia, és una eina de comunicació al servei de la difusió de la recerca d'excel·lència i de la tasca que estan duent a terme universitats, empreses, centres, grups i personal investigador a Catalunya.

ERA dashboard 2023 - European Commission

Within the framework of the ERA monitoring mechanism (EMM) this ERA Dashboard encompasses a set of indicators aiming to monitor the progress of EU Member States and Associated Countries towards the ERA priorities. The quantitative data is complemented by qualitative information compiled using mainly the OECD STIP Survey 2023 as well as national documents to accommodate the different individual national circumstances.

The added value of European investments in research and innovation - European Commission

Since 1984, the European Union (EU) invests in research and innovation (R&I) through the EU Framework Programmes (FP). This study sheds light on the added value of these long-term investments. To do so, the paper reviews the historical evolution of the FPs, presents the economic rationales for public financing of R&I, and explains the advantages of performing such efforts at the EU level beyond the actions of individual Member States. The study supports its claims with empirical evidence showing how EU R&I funding has boosted economic growth, created jobs, and advanced research and innovation in the EU. Furthermore, a set of case studies on FP success stories are showcased.

Mapping ERC frontier research artificial intelligence - European Research Council Executive Agency (ERCEA)

A new report published by the ERC highlights findings from an analysis of 1,048 ERC-funded projects. The supported research encompasses a wide range of activities, including the development of AI technology and systems, their application in various domains, and research into their societal impacts.

Preparing National Research Ecosystems for AI: Strategies and progress in 2024 - International Science Council (ISC)

The report offers a comprehensive analysis of the integration of artificial intelligence in science and research across various countries. It addresses both the advancements made and the challenges faced in this field, making it a valuable read for science leaders, policy-makers, AI professionals, and academics.

Estudi de l’impacte econòmic dels museus del Sistema Territorial del MNACTEC 2022 - Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC)

Estudi que té per objectiu obtenir un càlcul, rigorós i imparcial de l’impacte econòmic que generen els museus del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC).

Incentives in Technology Transfer: A guide to encourage, recognize and reward researchers and professionals - World Intellectual Property Organization (WIPO)

The “Incentives in Technology Transfer” Guide offers valuable insights on incentivizing academic researchers and technology transfer professionals to actively participate in technology transfer activities and research commercialization. Drawing from successful global examples, the Guide explores motivations, challenges, and diverse incentives. The Guide also provides recommendations for universities and governments in formulating incentive schemes, an action plan for the planning process, and a questionnaire template for a better understanding of stakeholders, with the aim of optimizing incentive programs and improving technology transfer effectiveness.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Beques i d'ajuts a projectes de recerca en l'àmbit de l'organització territorial del poder de l'Institut d'Estudis de l'Autogovern

Convocant: Departament de la Presidència