Logo Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació
COMPÀS__
UPDATE
Recull d’informació setmanal de les principals notícies i activitats sobre política científica, institucions i agents de la recerca a nivell català, espanyol i europeu.

Número 554 - 12 de febrer de 2024

Consulta el nostre històric

Núm. 563 Núm. 562 Núm. 561 Núm. 560 Núm. 559 Núm. 558

RECURSOS

Compàs Emprèn - El teu repositori d'impuls a l'emprenedoria - - Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

Aquest repositori, adreçat a tots els agents de l'àmbit de la recerca i la innovació que treballen i impulsen l'emprenedoria dels estudiants i titulats universitaris, siguin graduats, màsters o doctorands, us ofereix informació sobre les diferents iniciatives i programes de suport a l'emprenedoria disponibles.

Anàlisi de l'ecosistema startup a Catalunya 2023 - Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ)

El nombre d’empreses emergents a Catalunya sobrepassa les 2.100 el 2023, una xifra de rècord i que ha incrementat un 4% en un any. Es tracta d’un ecosistema molt enfocat a innovació i la tecnologia i que ja ha superat per primera vegada els 20.000 treballadors.

Informe de la BioRegió 2023 - El sector de les ciències de la vida i la salut a Catalunya - Biocat. BioRegió de Catalunya

L'Informe de la BioRegió és l'estudi de referència de l'ecosistema de les ciències de la vida i de la salut a Catalunya. L'informe recull les principals dades macroeconòmiques de l'ecosistema, incloent-hi les xifres d’inversió més recents.

Proyectos CDTI finalizados en el periodo 2021-2022 - Monitorización de resultados - Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial (CDTI)

Informe de monitorización con los resultados obtenidos por los 1.736 proyectos de I+D individuales y las 529 participaciones de empresas en proyectos de I+D en cooperación, apoyados por el CDTI entre 2021 y 2022. Este documento es una síntesis del informe interactivo.

Unveiling the transformative potential of the European framework programme for research and innovation: A systemic analysis of the FP design from 2002 to 2023 - European Commission

This paper explores the European Framework Programme (FP) for Research and Innovation's (R&I) evolution over the last two decades, focusing on its integration of Transformative Innovation Policy (TIP) elements.

Futures of innovation and intellectual property regulation in 2040: Scenarios and policy implications - European Commission

This policy brief explores how changes in several dimensions of innovation might influence IP regimes, and their impacts on society in the future. Since IP is a global phenomenon, we have no specific geographical focus, but look toward IP regimes in 2040. However, our policy implications are developed especially from the point of view of the European research and innovation policy. Across the scenarios, the coordination between national, particularly EU, and international IPR initiatives emerges as a relevant policy challenge.

Uso responsable de la Inteligencia Artificial Generativa - Fundación Cotec para la Innovación

El documento aborda el tema de la IA y los Modelos de Lenguaje a Gran Escala (MLG), explica qué son y cómo se diferencian de otras formas de IA. También describe cómo funciona la IAG, sus ventajas sobre otros sistemas de conversación basados en MLG y las precauciones que deben tomarse al utilizarla. Por otro lado, incluye una comparativa de los principales proveedores de estas herramientas y aconseja sobre cuándo utilizar software open source o comercial. Por último, describe los perfiles de organizaciones en función del caso de uso que plantea: adaptador, adoptador o desarrollador.

Practical Guide to Supporting Diversity in Research Environments - Science Europe

Science Europe’s new ‘Practical Guide to Supporting Diversity in Research Environments’ highlights key findings from a membership survey conducted in 2023, showcases good practices, and provides practical recommendations across topics such as positive action measures and the collection and use of diversity data.

La sequera: termes clau (Infografia) - TERMCAT, Centre de Terminologia

Aquesta infografia interactiva recull una vintena de termes, procedents de diversos àmbits i disciplines, que s’utilitzen especialment en les informacions relacionades amb la sequera, validats per experts de l’Agència Catalana de l’Aigua.

CONVOCATÒRIES

Catalunya

Subvencions per a projectes de difusió de la recerca en l'àmbit de les lletres per a l'any 2024

Convocant: Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural